Vårtecken....

Underbart att se hur snön har börjat töa bort och att man kan upptäcka små vårtecken!! Det ger hopp om framtiden! Idag hittade barnen på dagis en gråsugga och det är ju verkligen ett vårtecken. De flesta vårtecken är härliga men det finns de mindre uppskattade. Nämligen flugjävlarna! De har legat och sovit i fönsterkarmarna och nu har de jävlarna bestämt sig för att det är dags att vakna! Jag har tappat räkningen på hur många sådana där stora äckliga flugor som jag antingen har slagit ihjäl eller släppt ut mot en säker död ute i kylan!!  Varje kväll innan jag ska somna är det ett X antal flugor att ta hand om. Har egentligen svårt att döda några somhelst varelser (till och med spindlar som jag verkligen inte tycker om, kan jag döda lätthänt) men flugor dödas helt utan problem!! Fy fasen vad äckliga de är!

Hade precis börjat vänja mig vid att ha bara vägar och kunna köra som vanligt igen. Vägarna här ute har varit isiga och snöiga sedan den första snön kom, så det var riktigt skönt att kunna köra på. Men tji fick jag för att ha tagit ut glädjen i förskott då jag tänkte det skulle fortsätta så! För i söndagsmorse kom det en decimeter snö till här ute! Så nu är vägarna hala igen... 

Snön får väldigt gärna försvinna nu så man kan få börja hitta snödroppar och andra blommor snart, det är ju trots allt mitten av mars nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0