Sorry!

Oj det var visst ett tag sedan jag skrev något här, men jag har haft så mycket att göra. Jag stortrivs med att vara hemma igen och försöker hinna med att umgås med så många som möjligt! Det är många som jag har mycket att komma ikapp med nu och jag jobbar på det för fullt.

För att sammanfatta de sista dagarna så kan man säga att jag har umgåtts med vänner och familj så mycket som möjligt och det har verkligen varit mysigt! Jag har varit en sväng i Göteborg och umgåtts med Helena och träffat hennes kille. Det var även tjejkväll hos Helena en kväll, eller kanske mer en "hejdåkväll" då hon åker till Afrika om några dagar och ska vara där i 4 månader då hon ska praktisera på FN i Nairobi. Hur cool som helst ju! Önskar jag hade pengar så jag kunde åka ner och besöka henne, hade så gärna sett Afrika! Jag tycker hon är tuff som vågar åka ner dit själv!! Har även hunnit sova över hos och umgåtts med Angelika och det var super mysigt! Det bästa av allt var när hon berättade att hon och Michael ska ha barn!!! Jag är otroligt glad för deras skull och började nästan gråta när hon berättade det!

Nyår tillbringades hemma hos min systerdotter. Vi var sammanlagt 8 vuxna samt 5 barn under 4 år men det hela gick överraskande smidigt måste jag säga! Vi åt och drack gott och tog det ganska så lugnt, precis vad vad jag ville i år!

Har även hunnit vara hemma hos Maria och Anders och fick som vanligt en god middag och självklart drack vi lite gott till under kvällen :) Som alltid är det mysigt hemma ho sdem och det blev lite sent innan vi kom i säng. Dagen efter fick jag prova på hur det är att vara bandymorsa då jag hängde med Maria och barnen till Sjöaremossen för att Jonatan skulle spela bandy. Kallt som fasen var det och jag var tacksam för mina nyinköpta termobyxor och min nya vinterjacka!

Gårdagen gick åt till att börja röja i rummet som jag ska ha hos mamma och pappa, fick bland annat bytt ut sängen som stod där till min egen och i natt sov jag i min alldeles egen säng för första gången sedan i februari förra året, helt underbart! Fick även bytt ut en dela andra saker mot mina egna och nu börjar jag känna mer mer och mer hemma även om det är en del kvar att fixa. Skulle behöva en sväng till Skroten i Skene  (tygaffär) så om någon är sugen är det bara att säga till för det är inte lika kul att åka ensam!

Idag är jag hur trött som helst och jag har ingen aning om varför. Det jobbigaste jag har gjort hittills idag är att ligga i sängen ( som även får fungera som soffa nu) med en massa kuddar och sticka på min stickning. Hade bestämt mig för att börja på en stickprojekt men kom på att det kanske var lite stort så jag börjar med en mindre variant för att se hur det blir först så kan jag ta det större sen! Än så länge har de 3 raderna jag gjort blivit bra så vi får se hur det blir.....  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0