Maria

Jag har en väldigt bra vän som heter Maria. Hon bor med sin kille Anders och deras 2 buspojkar, Jonatan och Lukas, i ett hus strax utanför Frillesås på väg mot vårt håll och därmed blir hon helt klart den vän jag har närmast till. Vi träffades 2002 när vi arbetade hos samma brukare som personliga assistenter och har mer eller mindre umgåtts sedan dess. Perioder har det varit mindre i och med att jag har bott borta och när jag har varit hemma har det ju blivit mer. Ett tag var jag tillsammans med hennes killes bror och då blev det ju självklart att man träffades en del. Under tiden som jag har varit i Oslo blev det ganska så sällan som vi träffades och nu jobbar vi på att ta in den tiden och jag räknade ut igår att av de 20 dagarna som jag har varit hemma så har jag träffat henne 7 eller 8 gånger! Det är alltid lika kul och mysigt att hälsa på dem och jag känner mig så välkommen att när jag väl har kommit dit så kommer jag nästan inte därifrån :) Och hon lagar alltid så god mat och pysslar alltid med någonting intressant. Hon är en sådan där person som verkar ha fler timmar på dygnet än vi andra dödliga! Önskar jag kunde vara så strukturerad!

Igår kväll var jag hemma hos henne och när barnen hade somnat satte vi oss och spelade Alfapet, visserligen Barn-Alfapet men det gick bra ändå :) Jag har aldrig spelat det innan och dte var verkligen kul! Jag gillar ju att lösa korsord så det passar mig perfekt och det faktum att jag VANN gjorde ju inte spelet mindre roligt :) Men jag kanske ska nämna att det bara skilde 4 poäng så så kaxig kanske jag inte ska vara........
Vi har bestämt att vi ska ha en vin och spelkväll nu snart och det ser jag fram emot!








Kommentarer
Postat av: maria

Du är söt Emma..... vilka fin ord om mig. Vi passar bra ihop helt enkelt. Har inte dygnet 28 timmar? Ett tips är att sova mindre så hinner man mer. Funkar kanon! kram

2010-01-14 @ 15:35:02
URL: http://sockerblomma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0