Lite om allt möjligt

Har verkligen inte alls varit sugen på att blogga de senaste dagarna vilket leder till at nu när jag väl vill skriva så finns det så mycket att skriva om!

Jag börjar få lite panik när jag tänker på att jag inte kommer få några pengar förrän i februari och att jag inte heller då kommer få särskilt mycket pengar med tanke på att jag hittills inte har jobbat denna månaden. Jag har anmält mig till vikariepoolen och därefter ringde jag själv till de förskolor som jag har varit på och sa att jag är tillbaka och det värmde i verkligen i hjärtat när flera sa att det var bra och kul och att de verkligen skulle ringa mig! Jag har även ringt till 2 st privata förskolor, den ena av dem var jag på besök hos igår och det gick väldigt bra. Jag fick 2 tider med en gång och där vi kan "känna" lite på varandra och se hur det funkar, om det funkar så har den en massa tider till mig i mars och början av april, så jag håller tummarna! Mitt intryck av förskolan var väldigt bra och det är nära så det hade varit toppen! Den andra förskolan ska jag besöka på fredag efter att jag har jobbat en kort dag på en annan förskola som jag även ska vara på hela dagen i morgon. Ska bli kul att sätta igång igen. Har nästan abstinens efter att leka, men som tur är har jag umgåtts en del med Maria och hennes buspojkar så lite av behovet är stillat :) Hittills så har jag 3 dagars jobb nästa vecka och det känns skönt att veta, det gäller att komma ut på ställena igen så att de kommer ihåg att man finns!

På tal om pengar så har jag fått flera påminnelser de sista dagarna om att jag inte har betalat räkningarna då det inte funnits pengar nog på kontot (dras på autogiro) och jag fattade ingenting för jag visste att det skulle finnas pengar på kontot då. Gick in på internetbanken och såg att det bara fanns 9 kr kvar där..... det visade sig att det hade blivit något missförstånd mellan pappa och mig och han hade satt in 200 kr istället för de 2000 kr som jag hade bett om. Har ingen aning om jag sa fel eller om han hörde fel och det spelar ju ingen roll men det är ju så typiskt att jag helt glömt att kolla så att pengarna kom in! Men jag fick lånat pengarn aidag istället och satt in dem på banken så nu kan jag betala ialla fall!

Vädret är fortfarande fantastiskt här och snön ligger kvar och temperaturen pendlar mellan sisådär -12 och -2 grader. Jag och Reina  (hunden) tog en långpromenad och pulsade i snön i skogen häromdagen, hur skönt som helst! Vem behöver ett gym när man har en hund och snö? Var helt slut i benen efteråt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0