Härlig dag!

Idag har jag haft en mycket trevlig dag! Den började med att jag ringde till vikariepoolen för förskolorna i Kungsbacka kommun och Birgitta som jobbar där sa att jag var välkommen tillbaka. Hon kan inte lova mig jobb, allt beror ju på hur ofta ordinarie personal behöver vara lediga och det är ju en del neddragningar men förhoppningsvis blir det lite i alla fall. Sedan var jag inne på Varbergs hemsida och hittade en blankett man skulle fylla i om man ville jobba inom deras barnomsorg så det ska jag göra. Jag har ju ganska nära till både Veddige, Derome, Stråvalla, Väröbacka och Bua så jag hoppas jag kan börja där med! Birgitta tyckte jag skulle söka mig dit med för att lättare få ihop timmar.

Sedan åkte jag hem till Maria som hade sina två söner hemma och även Fia och Jannike var där med sina barn. Vi fick en god lunch och sedan gick vi bort till dammen och jag, Maria och Jonathan åkte skridskor en stund. Fick låna skridskor av Maria och de hade verkligen inget stöd i sig så fötterna gjorde ont med en gång och det var svårt att åka! Nästa gång ska jag ta med mina egna om jag fortfarande kan ha dem,  om jag hittar dem vill säga. Så härligt med en riktig vinter där man kan åka skridskor ute!! När Fia och Jannike hade åkt hem tog vi en kort promenad och sedan in för att dricka te, väldigt mysigt. Åkte hem gjorde jag när Maria, Anders och barnen skulle åka och äta middag på restaurang för att fira en kompis 25 års dag. Som vanligt var jag där längre än jag hade tänkt, det är alltid så trevligt och jag känner mig så hemma där så jag kommer mig liksom inte hem :) Men jag är säker på att Maria säger till om hon tycker att jag ska åka hem så det känns lugnt!

Ikväll blir det "Rolandz- kärlek och ananas", den får man ju bara inte missa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0