Vikt

Detta eviga problem!! Ärlig talat, hur många är nöjda med sin vikt idag? De flesta känner sig antingen för tjocka eller för smala. Jag känner mig definitivt för tjock och har nu bestämt mig att det FÖR HELVETE ÄR DAGS ATT TA TAG I DEN SAKEN!! Jag är expert på att sakta  gå upp i vikt, en stadig viktuppgång helt enkelt. Detta är inte OK längre. Känner att jag nu har motivationen att tag i det hela och då är det bästa att köra på :)

Min plan är att sluta äta godis, chips, kakor och dricka vanlig läsk ( jag kommer dricka light och ja, jag vet att många har åsikter om lightprodukter men jag är inte beredd att ta bort ALLT gott just nu!) och att motionera genom att cykla på min motionscykel, gå promenader och även försöka ta mig till simhallen en liten bit från mig ( m jag får råd, det var ganska dyrt såg jag!). Jag har redan börjat med att låta bli godis och liknande och att röra på mig så nu får vi se.
 
Jag vill gärna gå ner ganska så mycket i vikt men för att inte få panik över hur mycket det är så har jag gjort upp delmål. Jag väger nu XX kilo ( Nej jag tänker inte säga hur mycket, är inte redo för det!) och ska ha gått ner 10 kilo till nyår! Borde funka om jag bara anstränger mig.  Ska hålla er uppdaterade längs vägen. Vill inte använda någon diet och gå ner en massa kilon snabbt och sedan gå upp dem igen så jag håller mig till det vanliga konceptet med att tänka på vad jag äter och att röra på mig. Därför får det gärna ta lite längre tid. Frågan är om 10 kilo kanske är lite för mycket på den tiden?.....dumt att sätta upp mål som man vet att man inte kommer klara....det e ju bara 4 månader...hmm.. På tal om dieter så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att byta ut lunchen mot något drickbart eller någon bars av något slag för jag tycker att lunch är sååå tråkigt att både laga och äta! Men det är säkert väldigt dyrt att köpa här uppe :(

Jag vet inte hur många gånger som jag har "bestämt" mig för att göra detta men gett upp ganska så snabbt men jag tänkte att om jag skriver om det här så kanske jag inte kan med att ge upp så lätt!! Så nu får jag visa att jag är stark nog att genomföra detta!! Håll tummarna för mig är ni snälla!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag tycker att 10 kilo var ett alldeles för högt mål! 10 kilo är.. 10 kilo. Det är mycket.

Sätt ett lägre mål och klara det istället :) Sen är det ju ett mycket stort PLUS om du klarar mer än målet! :)

Jag vill bli av med mina gravidkilon.. Men det tycks vara omöjligt!



Kraaam på dej!

2009-09-03 @ 22:35:29
URL: http://stallakarrsvagensex.blogg.se/
Postat av: Storebror

kämpa på!!!det går nog bra..om du verkligen vill:)

2009-09-04 @ 08:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0