Uppdatering

Har inte skrivit sedan i lördags då min dator har krånglat. Men nu är den som tur är bra igen!

Festen i lördags var kul, träffade en hel del trevlig människor och jag hade så trevligt att jag hoppade över sista bussen och sov över på soffan. Vi kom väl i säng vid 5 tiden ungefär och jag lyckades somna även om jag var orolig för Elisabeth som skulle gå hem ensam i ett tillstånd som absolut inte kan beskrivas som nykter, inte ens i närheten! Hade velat följa henne hem men hon hade ingen plats där jag kunde sova då de redan hade nattgäster. Hade jag följt henne hem hade jag fått gå ensam tillbaka och det ville jag inte. Men som tur är kom hon hem som hon skulle!!! Som vanligt när jag har druckit så kan jag ine sova så jag vaknade redan kl 9 och tog då en morgonbuss hem. Känns som om alla kollar på en när man kommer gående på morgonen en lördag eller söndag med gårdagens smink och festkläder! Förhoppningsvis kanske de tror att man har fått sig något under natten :)

Söndagen gick åt till att inte göra någonting annat än att ligga i soffan, titta på tv och att gå en lugn promenad på kvällen. Måndag var en "pmsig" dag och jag kunde inte låta bli att äta av godis som jag hade liggandes hemma! Inte bra alls!! Men nu har jag slängt det som var kvar i alla fall så det inte ska hända igen! ( eller hur??) Den enda motionen igår blev en promenad ner till Bekkestua med Petter för at köpa ett måttband. Tycker att ett måttband är bra at använda för att mäta sig när man vill gå ner i vikt. För ibland kan det vara så att vågen kanske inte visar så mycket mindre men du kan ändå ha gått ner i cm runt ex mage. Så idag har jag mätt mig och skrivit upp det i en tabell. Ska jämföra om en månad och se om det har hänt något!

Idag har jag kämpat mig igenom 50 minuter på cykeln och idag var det jobbigt. Trotsa att jag har vilat i 2 dagar så är jag sååå trött i benen,är ju inte alls van till detta ännu! Brukar i vanliga fall lyssna på musik och då går tiden ganska så snabbt och man blir peppad men idag tittade jag på direktsändningen från Kongo där de 2 åtalade norrmännen håller på att få sin dom. Inte direkt peppande att höra domarens tjat, tjat och tjat på franska (norsköversättningen med jämna mellanrum). Hela saken är så överdriven och jag skulle verkligen inte vilja dömas i Kongo!!! Saker de kallar för bevis är verkligen "bevis". Skadeståndet är på runt 50 miljoner dollar, DOLLAR alltså!!!!! Sjukt, för ett mord. Alla som har en liten bit med det hela att göra har begärt ett antal miljoner dollar var. Blir intressant att se hur det hela slutar. Har ingen aning om de är skyldiga eller inte, om de har gjort det på norska regeringens order eller eget initiativ. Oavsett så är det bara ett stort spektakel!
Hörde precis att den ena killen, Moland, blev dömd till döden för mord och spioneri. Den andra, French, dömd till döden för väpnat rån och spioneri. Glad att jag inte är i deras skor just nu!


Kommentarer
Postat av: Marlene

"Förhoppningsvis kanske de tror att man har fått sig något under natten"...haha..schysst mening! :)

2009-09-08 @ 15:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0