Promenad i Norge

Jag är ute och går en hel del och har lagt märke till att en del vägskyltar skiljer sig i utseende från de svenska. tex:
 Tycker att "gågubben" ser ut som enbov!

  Finns även en mycket enklare form av "gågubbe"
 De har verkligen mer detaljer änvad vi har på våra skyltar
 Typisk busshållplats. En stor nackel är att på dessa står det inte vilken hållplats man är på. Lite synd för jag tittar gärna på namnet på hållplatser när jag är ute och går för att orientera mig.

 
  Här har någon ställt en stol på "min" busshållplats. Synd att en kille hann före mig att sätta sig sist jag stod där :)

Andra bilder från några av mina promenader:
  McDonalds nere i Bekkestua. Den charmigaste Mcdonaldsbyggnaden jag någonsin sett!
 I närhet av där jag bor finns "saujordet" som är ett stort gärde där får, kor och hästar går lösa under sommaren och alla får komma och gå genom gärdet som de vill. Det är väldigt mysigt!

  Det finns en golfbana i närheten som jag brukar gå runt. Häromdagen gick jag förbi med Petter och då satt det en stackare på en gräsklippare och klippte gräset. Skulle inte vilja ha hans jobb med tanke på hur j-la stor den golfbanan är :)

  Skulle tro att det brukar sitta en ekorre i granen med tanke på alla avskalade kottar som ligger nedanför.

Jag är glad att jag inte bor mitt inne i Oslo utan utanför så att jag har nära till naturen. Jag är verkligen ingen stadsmänniska, Borås var så mycket stad jag klarar av. Jag hör hemma lite mer lantligt, det är bara att inse :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0