Öl

Igår träffade jag en som heter Viktoria och som jag lärde känna när jag var i Nicaragua. Hon var en av de andra svenskarna som var med där nere, fast hon har bott i Norge i 12 år nu ( innan dess bodde hon många år i Borås!) Hon bodde på samma ställe som mig och vi var i samma praktikgrupp och hon var den äldsta i kursen med sina 44 år. Det var verkligen kul att se henne igen! Det var 1½ år sedan sist!! jag ver lite orolig för att jag inte skulle känna igen henne men det var inga problem, hon såg ut som då, fast en hel del snyggare faktiskt :) Det var lite skumt att möta henne här i Oslo när jag är så van att vi såga i Nicaragua. Men det var kul att höra hur hon har haft det sedan sist och vad hon gör nu.  Vi gick till en irländsk pub som heter "The Dubliner" och drack öl och lyssnade lite på irländsk livemusik. Det var en trevlig kväll. Ett stort tack till Viktoria som spenderade (bjöd) på mig!! Jag ska få bjuda tillbaka när vi träffas i Sverige istället sa hon där det är mycket billigare.

Innan jag träffade Viktoria möte jag upp Elisabeth och vi gick och tittade lite i affärer och jag gick och dreglade över allting som jag inte har råd med medan Elisabeth hittade en fin jacka :)Vill också ha en ny jacka..och nya skor....och en ny handväska...och en ny.... och...ja listan kan göras lång men det får vänta.

Ligger för tillfället i soffan och slappar, ska läsa de bloggar jag följer och sedan bestämma mig för vad jag ska göra idag. Tror jag ska försöka få hit någon på film, hade varit mysigt och jag är på filmhumör :) Vi får se vad som händer

Kommentarer
Postat av: Nathalie

SV:// Tackar, bugar och niger lite också! =)

Jag blev själv nöjd med färgen... även om den heter mörkblond. Tror mer att de var ett intelligenstest för att se hur många som köpte den! :P Ska vi gå och fönstershoppa nån dag? det är roligare att göra det med nån som inte heller har råd att handla! :P

2009-09-27 @ 12:59:50
URL: http://aboutagirl.blogg.se/
Postat av: Helena

hej vännen!

dagens bokmässa flöt på i stressens tecken, men var märkbart mycket lugnare än jag brukar vara... kommer du ihåg förra året när vi hade en fransman på halsen... haha. men iaf: det kändes Väldigt konstigt att inte ha dig där! jag saknade dig och tänkte på dig! allmänt var jag på två seminarier (nytt för mig) och det måste vi gå på nästa år ihop! :) mia skäringer samt signerad bok hamnade på topp ett! tror du hade tyckt om att lyssna på henne med, väldigt inspirerande!

inte lika gott utbud av billiga bra pockets som sist, men det till trots fick jag med mig 9 böcker hem... en bok från förra årets rekord. stön. hur f*n lyckas man liksom?

:D

iaf, hoppas du har det bra! det är kul att läsa din blogg:) hoppas vi ses snart igen, det var ju så mysigt sist. men som sagt, bara 3 månader till jul så... aaaaaaa. tiden går fort sannerligen!

massa Puss å Kläm å rumpeballegnugg (tänker på rumpnissarna å deras fniss när jag hör ordet :) hehehe PÖSS!

2009-09-27 @ 17:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0