Helgen!

Nu är helgen snart slut och den har gått snabbt som vanligt! I lördags tog jag det bara lugnt och slappade och gjorde i stortsett ingenting innan det var dags att gå över till grannen och börja var barnvakt. Tvillingarna Felix och August är 4 år och de kom hem först. De hade varit på kalas och var såååå höga av allt godis, herregud vilken fart det var på dem! Så det var att skicka ut dem så att de fick sprungit av sig en stund. När vi sedan gick in så mer eller mindre däckade de i soffan och blev sittandes. Lea som är 7 år kom hem några timmar senare. Det var en helt ny sak för mig att ha hand om 3 barn på en gång och få alla i säng den tiden de ska och få allting gjort innan som ska vara gjort och inte glömma av att ge August hans astmamedicin! Men pojkarna var så trötta att det hela gick bra, bortsett från att Felix självklart skulle testa mig och helt plötsligt inte alls skulle sova trots att han hade bett om att få göra det i en halvtimme. Fast när han märkte att det inte funkade att gapa och gråta så gick det bra! Halv åtta låg de i alla fall tysta och snälla i sina sängar och somnade nog kort efter det! Klockan nio var Lea i säng efter att vi hade suttit och myst i soffan med godis, chips och film. Ja jag vet, jag åkte dit igår igen!! Men det blev inte så mycket som tur är och gott var det!!

Jag sov verkligen skitdåligt i natt. Jag har aldrig haft ansvar för 3 barn under en natt förrut och är inte alls van vid det så jag vaknade vid vartenda ljud och med tanke på hur hemskt pojkarna hostar så blev det ganska så många gånger! Felix vaknade några gånger och ropade på mamma men jag fick honom att somna om fram till halv åtta men sedan var båda vakna. Då fick jag ut dem till mig och så kröp de upp i sängen med mig och de såg på film under tiden som jag dåsade vidare någon timma :) Sedan låg vi i sängen och läste tills Lea vaknade. Det var riktigt mysigt!!! På förmiddagen skulle vi gå till Huskestua som är en barnehage en bit bort och leka och det gick bra bortsett från att Felix självklart behövde gå på toa efter ca 45 minuter så då var det bara att gå hem igen. När föräldrarna kom hem satt vi alla vid bordet och ritade i lugn och ro och det kändes väldigt bra :)

Det var lång tid att vara där i 12 timmar men det är väääldigt skönt med de extra pengarna!!

Nu dags för en dusch efter 60 minuter på cykeln och sedan middag och slappa i soffan framför tv:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0