Flytt

Kom hem till Norge sent i går kväll efter att ha varit nere i Sverige sedan i fredagskväll. Ägnade hela lördagen åt att packa alla mina saker och att få in dessa i min bil, Magnus bil, pappas bil samt pappas släp. Alla var så fulla att vi omöjligen kunde fått in särskilt mycket mer i dem. Fy vad mycket man samlar på sig! Jag har ju bara bott där i 3 år och ändå var det hur mycket som helst att packa och sortera. Lyckades dock få slängt 3 extra stora soppsäckar med skit!! Hade Joanna fått bestämt hade hon säkert slängt ännu fler saker :) Ett stort tack till pappa, Magnus och Joanna som hjälpte mig med flytten i lördags!!! Tack, tack ,tack!!!! Vi avslutade kvällen med att jag köpte hem pizza och vi satt och åt och hade det trevligt. Drack 3 33 cl burkar med starköl och sedan kändes det som om någon slog mig i huvudet och jag stupade i säng, gissa om jag var trött!

I söndags tog vi en lugn morgon så jag kunde umgås lite med mamma innan jag och pappa åkte upp till Borås för att hämta det sista, Vi tog inte med oss släpet och det var precis ås att allting som var kvar gick in i hans bil. Ytterligare ett stort tack till pappa för hjälpen med flytten och städningen!!! Fick städat det mesta under söndagen och på kvällen åkte jag till Veronica och Tomas. Där åt vi kvällsmat och hade det trevligt. Det var verkligen kul att se dem igen! I måndags var det dags att åka och städa det sista och sedan var det dags för besiktning. Den gick bra, det enda som han hade att anmärka på var en stor fläck från sterin på tapeten och det hade jag ju förstått att han skulle anmärka på, samt en annan fläck på tapeten som min andrahandshyresgäst hade gjort. Kommer få betala 560 kr för 2 båder med tapet så de kan tapetsera om. Ska kräva en del av det av Martin! De hade förresten fläckat ner min soffa, så arg jag blev!! Men förhoppningsvis går fläcken bort. I övrigt hade bovärden inget att säga. Eller jo en sak, men han hjälpte mig med den så jag slipper betala, men jag lovade att inte säga vad eftersom han egentligen inte får göra så (sa han i alla fall!). jag är glad så länge jag slipper betala :) Alla nycklarna är lämnade så nu är det bara att hoppas att det är någon som vill ha den snabbt. Pratade med bovärden idag och vad han kunde se så stod det inte att någon hade sagt ja till den ännu och sista dagen för tjejen som var först var igår. Så om jag har riktigt tur så sa hon nej! Men det kan ju också vara så att de hade glömt att ändra det.....

Det tog längre tid med den sista städningen igår så det blev verkligen stressat när jag skulle ta mig till bussen som skulle ta mig till Gbg och jag var helt slut när jag hade satt mig, i mer eller mindre sista sekunden. Hade stressat som en liten gnu och släpat med mig 2 tunga väskor. Hade letat igenom lite kartonger och packat ner vinterskor och så som jag behöver ha här i Oslo, blev lite tyngre än jag hade väntat. Bussen till Gbg gick kl 16 ochdet är ju mitt i rusningstrafiken så den var totalt full. Dock hade jag tu rmed bussen till Oslo som bara var halvfull och jag hade 2 säten för mig själv!

Kommentarer
Postat av: Systerdotter

Herregud vilken helg! Är inte ett dugg avundsjuk på dej! Men nu är det gjort! Bara till att hoppas på att någon vill ha den!



När är det du hade tänkt komma hem på heltid?

2009-09-22 @ 22:17:33
URL: http://stallakarrsvagensex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0