Ytterligare en i stort sett ledig dag

Igår jobbade jag som vanligt men efter det positiva svaret på svininfluensan så är Dagfinn hemma idag. Stackaren hann bara till Amsterdam innan han fick vända hem, ingen USA resa för hans del inte. Jag funderade lite igår om huruvida jag ville ha ansvaret för Petter nu när han är sjuk och kom fram till att det vill jag inte! Men jag behövde inte ens säga det till dem utan Dagfin hann före. Han tyckte verkligen inte jag skulle behöva ha det ansvaret så det kändes skönt. Jag hade bara Petter den stunden som det tog Dagfinn att lämna Gustav och de andra barnen till skolan. Därefter gjorde jag roliga saker som att plockan undan, sätta in i diskmaskinen, torka av och vika tvätt. Dagfinn tackade så mycket :) Han är så lat att nästan inget hade blivit gjort om inte jag gjorde det! Jag hade blivit galen med en sådan man! Undrar hur det såg ut hemma de 8 veckorna som han var pappaledig?

Känns skönt att hittills ha kommit igång med träningen denna veckan. I måndags cyklade jag 60 min, igår 45 minuters promenad ( i mörkret och kylan, tur jag hade Elina som sällskap!!) och nu precis 60 min på cykeln igen. :) Och hittills inget godis, inga chips, inga popcorn, ingen glass och inga kakor. Stolt att jag har lyckats undvika kakan i kylen, chipsen i skåpet och godiset på bänken!!! :) Visseligen bara gått 2 ½ dag så vi får se hur det går men det är ju bättre än inget!

Nus ka jag in i duschen, äta lunch, passa Petter när Dagfinn ska hämta Gustav och i kväll är det bowling med margaretatjejerna. Ska bli så kul, var länge sedan jag bowlade sist!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0