Vad jag har gjort i helgen

I fredags hade jag fortfarande huvudvärk så kvällen gick åt till att titta på Idol och sedan Skavlan. Jag tycker verkligen att Skavlan gör ett bra program och han har intressanta gäster. Det är otroligt hur ett sådant program i Norge/Sverige kan locka sådana stora gäster! Efter Skavlan var planen att jag skulle lägga mig men så kom Spårlöst försvunnen ( Brottskod försvunnen tror jag den kallas i Sverige) men efter den blev det ialla fall sängen!

I lördags tog jag det lugnt, dag 5 med huvudvärk. Åt en lång och mysig frukost med familjen. Fick städat lite och på kvällen var jag bjuden på middag hemma hos Victoria som var med i Nicaragua. Det var jag och en annan tjej, Mona ( också från Nicaraguatiden), som var bjudna och det var god mat, gott vin och trevligt sällskap. Det blev sista bussen ner till stan och sista t-banen hem till mig, var hemma strax efter kl 1. Victoria har flyttat in i en ny lägenhet och den var verkligen mysig, hade lätt kunnat bo i den!! Den var gammal och det var en massa vinklar och vrår och sängen var tvungen till att vara jättehög då den var placerad äver varmvattensberedaren, om mna nu inte ville ha sängen i vardagsrummet då, det hade ju varit en lösning. Kvällen var super mysig. När jag kom hem skulle jag bara kolla en sak på nätet och det blev snabbt en timme så jag var inte i säng innan kl 2. Kom ihåg att ställa om klockorna innnan jag lade mig som tur var.

På söndagen vaknade jag innan klockan och det är hur skönt som helst. Hade dock huvudvärk igen! Låg framför tv:n en stund men bestämde mig slutligen för att ta tabletter och gå och lägga mig igen. Somnade nästan med en gång och sov lite över en timme, helt underbart att vakan utan huvudvärk! Åkte sedan ner till stan och gick till Margaretakyrkans kafe där jag tillbringade några mysiga timmar med att fika, prata med tjejerna och att sticka. Börjar få ordningen på stickningen nu men håller mig till endast rätiga maskor ( ingen aning om man kallar det så men jag gör endast räta maskor) men hoppas på att kunna utveckla det hela längre fram :)
Söndagskvällen gick i bloggenstecken. Hittade en blogg som är skriven av en nu 24 årig tjej som har genomgått en gastric bypassoperation för 2 år sedan och man får följa hennes liv innan , under och efter operationen och det är verkligen fascinerande. Satte mig och läste från första blogginlägget och trots att jag satt i flera timmar så kom jag bara halvvägs, det är ju trots allt 2 års bloggande att läsa. Väldigt intressant att se hur en sådan operation påverkar en människa, både på gott och ont.

Planen idag är att läsa klart bloggen så jag kommer till nutid och eventuellt ska jag försöka ta mig in mot stan och ta en sväng på ICA Maxi och se om de har kvar sina billiga regnstövlar. Igår var jag pisseblöt om fötterna efter bara halva vägen till t-banen, tydligen är mina vinterstövlar från förra året inte längre täta! Ska också antingen gå en långpromenad eller cykla på cykeln. Nu är det dags att komma igång igen! Idag börjar även dagarna utan godis, kakor, glass mm igen. Dags att skärpa sig så jag kan se lite mer resultat!


Kommentarer
Postat av: maria

låter som en härlig helg. har du bestämt när du ska komma ner?

2009-10-26 @ 13:50:22
URL: http://sockerblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0