usch...

Vaknade i morse och hade en sådan där huvudvärk som ligger långt bak och som man bara väntar på ska bryta ut. Hade även massa "gojs" i ögonen och de kändes svullna och jag var trött. Trots detta gick jag och Petter ner en sväng till Bekkestua och handlade lite på Nille, en lågpris butik med massa småsaker och ting. En salig blandning av allting! Jag fick köpt lite reflexer, som jag har märkt att det är dags att börja använda, klistermärken och papper till ett litet projekt jag har, samt ett par fingervantar. Riktig storshopping :) Sedan gick vi hem och då jag hade räknat tiden fel, eller snarare kommit hemifrån alldeles försent, så somnade Petter nästan i vagnen men jag fick hållit honom vaken så att han fick ätit lite innan han somnade i sin säng. Vid denna tidpunkten hade min huvudvärk utvecklats och när jag började städa i ordning lite hemma så insåg jag att varje gång jag böjde mig ner så började jag må illa. Så jag hoppade dammsugningen idag, får bli imorogn istället. Satte mig i soffan och slappade lite och då kom Gustav hem och ville baka en kaka. Inte riktigt vad jag var sugen på men snäll som jag är så sa jag ja. Det blev en chokladsockerkaka med glasyr på ( färdig glasyr måste jag skamset erkänna!) och uppe på den rev jag blockchoklad och lite apelsinskal. Den såg god ut men har inte smakat på den :) Efter detta skulle Gustav till en kompis och jag var redo för sängen men Petter som vaknat var självklart hur pigg som helst och ville inte att jag bara skulle sitta i soffan. Nu var jag illamånde med jämna mellanrum och bara väntade på att jag skulle behöva springa på toa och huvudet gjorde ont vad jag än gjorde och jag började frysa. Aldrig har jag varit så glad när Birthe kom hem! Gick direkt ner till soffan, gick sedan upp en sväng  och åt och nu ligger jag i soffan igen, fortfarande med huvudvärk och illamående och jag fryser. Jag hoppas verkligen inte att jag ska bli sjuk utan hoppas dett blir bättre när jag har fått sova ordentligt i natt!!!!

Ska ta en dusch nu och sedan ta på min pyjamas och ta mitt täcke och ligga i soffan tills det är dags att sova, vilket kommer bli väldigt tidigt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0