Toppendag!!!!

Idag har varit en riktigt mysig dag! Jag och Petter hade en lugn förmiddag då vi lekte och målade lite och jag fick även pysslat lite. Petter har slutat vilja sova innan lunch så nu provar jag hur han blir av att sova efter lunch istället, få prova hur länge det funkar att han sover då. Under tiden som vi satt och åt så kliade han sig i ögonen och sa "nana", det var första gången som han talade om för mig att han ville sova! Under tiden som han sov läste jag ut min bok "Björnarna och jag" som är en sann historia om en man som lever ihop med 3 björnar från det att de är riktigt små och har förlorat sin mamma tills de är runt 3 år och av olika anledningar lämnar honom. Ska inte avslöja hur det går eller hur det slutar ifall någon annan ska läsa boken. Mannen bor ute i skogen och vaskar guld, ingenstans i boken står det vilket år det är men boken är utgiven 1968J. ag rekommenderar den verkligen! Det var väldigt fascinerande att läsa om deras liv och man får en helt annan uppfattning om de lurviga varelserna som lunkar fram i skogen, de är mer lika människor än man tror och har känslor precis som vi.

Efter att Petter hade sovit så gjorde jag en matpakke med ostsmörgåsar, kakaor och varm kakao och så gick vi i ut på en långpromenad. Jag hade planerat promenaden så att vi skulle gå förbi en lekplats och där stannade vi och mumsade på matpakken och Petter fick lekt lite. Petter skrattade och hade kul och sådant värmer i hjärtat :) Vi var ute i strax över 2 timmar och det var väldigt mysigt! Men jag har fortfarande inte riktigt fått upp värmen ordentligt så jag ska nog upp och göra mig lite te snart. När Dagfinn och Birthe kom hem så hade vi en mysig middag med levande ljus och satt och pratade och hade trevligt. Så min dag har varit riktigt, riktigt bra!!! Och nu är det snart dags för "Jakten på kærlighet" så det blir bara bättre :)

Kommentarer
Postat av: Johanna!

Så härligt det låter =)

2009-10-19 @ 20:07:12
URL: http://kalvans.blogg.se/
Postat av: maria

Vilken härlig dag. Jag vill också hinna läsa böcker. Kanske skulle sluta på farmville så hinner man nog mer annat.....

2009-10-19 @ 20:57:05
URL: http://sockerblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0