Spanska

Det blev några timmars spanska idag. Har varit sugen på att sätta igång med spanskan ett tag och det var kul att komma igång! Har fått låna en nybörjarkurs av snälla, snälla Tomas som fick en i julklapp ett år. Mlyssnar på en skiva och så så har man en bok med text och övningar. Jag hoppas att jag ska lära mig en del :) Jag ska hålla er uppdaterade om mina kunskaper hehehe....

Elisabeth skulle egentligen ha kommit hit och tittat på film men ringde förrut och sa at hon hade dubbelbokat denna kvällen och att hon hade lovat att vara med sin pojkvän istället så vi fick flytta filmkvällen till nu iveckan istället. Bortsett från spanskan så har jag inte gjort något idag. Innan jag lägger mig ska jag dock städa toaletten. Ska försöka komma tidigt i säng idag men det säger jag alltid och det funkar nästan aldrig. Dock gjorde det det igår då jag lade mig kl 22!! Dagfinn och Birthe hade gäster igår och jag åt inte med dem för jag hade ätit innan men jag lovade att jag skulle komma upp och äta kaka med dem senare. KLockan 22 hade de fortfarande inte sagt till om kakan och jag kunde inte hålla upp ögonen så jag gick och lade mig. Kort efter det hade de kommit ner och knackat på och ropat på mig men jag hörde absolut ingenting! Snacka om att jag måste ha sovit hårt! Det blev nästan 12 timmar i sträck och jag vaknade av mig själv. Är inte det det bästa sättet att vakna, av sig själv? Då slipper man att riskera att bli väckt när man sover som hårdast. Läste att det finns en mätare som man har på sig som en klocka och som på något sätt (fråga mig inte hur) kunde mäta hur man sov och så kunde den välja att sätta igång larmet då man sov som lättast. Man skulle tydligen ställa in klockan på en viss tidsperiod då man ville bli väckt, exempelvis någon gång efter 06.30 men senast 06.50 och då blev man väckt när man sov lätt under just den perioden. Ingen aning om det funkar men skulle vara coolt att prova faktiskt!

Nu blir det att hoppa in i duschen och sedan lite kvällsmat ( åt får/lammikål idag och det var ingen riktigt favorit) med te och soffan som gäller. Hoppas det går något bra på tv annars får det bli en film. Men det är så svårt att välja en film då det finns så många att välja mellan, precis som när jag står i en butik och ska välja en film och inte kan bestämma mig! Men det ska nog gå att lösa :)

Hoppas alla får en bra kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0