Söndag eftermiddag och kväll

Hela söndagseftermiddagen och kvällen har jag, tro det eller ej, tillbringat i kyrkan. Inte det minsta likt mig! Började med att jag åkte ner till cafét som brukar vara på lördagar och söndagar för att tjöta bort lite tid. Det var inte så många där men vi som var där hade trevligt och jag gav mig på att börja sticka. Gick ganska bra för att vara typ 4 gången jag provade det :) Sedan var det dags för UNG-mässa och jag hade tänkt åka hem men så visad det sig att ungdomskören skulle sjunga och då jag känner flera av dem tänkte jag det kunde vara ett bra tillfälle att lyssna på dem så att jag i alla fall har gjort det en gång. Det skulle även komma 2 st från den norska upplagan av Mamma Mia och sjunga och det lockade den del. Måste säga att allt prat om gud, jesus, fader, sonen och amen tråkade ut mig något enormt då det verkligen inte är något för mig men kören sjöng fint och en av dem från mamma mia sjöng och det var väldigt fint. Även den delen då Jan, prästen, pratade utan att nämna ovanstående ord var det bra. Framför allt gillade jag då han hänvisade till en text i bibeln som hade lästs upp och han frågade : Lever du för att synas, eller lever du för att bli sedd? Insåg att det där är två helt olika saker!

Efter mässan, som som tur var inte var så lång, så var det dags för kyrkkaffe och de hade dukat upp ett stort bord med smörgåsar, pålägg, bullar, mjuk kaka, paj med vaniljsås och saft, kaffe och te och medans vi mumsade på det, så sjöng de två från Mamma Mia lite olika sånger, både en och en och tillsamman och de sjöng otroligt fint! Vilka röster! Tjejen var från Sverige ( Falkenberg) och killen från Oslo, helt otroligt! De hade även med sig ett gäng som också var med i Mamma Mia och jag måste säga att i alla fall hälften av killarna såg ut att vara hopmosexuella, ganska så feminina! Nu är jag absolut inte emot homosexuella på någotvis det vet alla som känner mig. Men jag tyckte det var lite komiskt då det ju är en vanlig fördom att killar som är med i musikaler är homosexuella :)

Nu är det dags för sängen. Nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0