Saknad

Idag är en dag med saknad! Skulle tro att det har att göra med att jag är inne på min 4:e dag med huvudvärk och känner mig både trött och sliten. Hatar verkligen huvudvärk! Några av sakerna som jag saknar:

- att ligga och sova i min alldeles egna säng. Den är absolut den bästa sängen jag någonsin sovit i!

- att vara i min lägenhet, omgiven av min egna saker. Kommer definitivt sakna den!

- at ta en sväng ner till stan i Borås och bara strosa runt i affärerna och kolla på folk. Och faktiskt ha råd att köpa någonting ibland!

- sitta i soffan hemma hos Veronica med en kopp te i handen och en filt över mig och bara snacka en massa skit. Att hela tiden säga att "nej nu är det sent, jag borde gå" men ändå sitta kvar och hade det skönt.

- vara hos mamma och pappa på torpet. Att sitta i soffan och läsa på kvällen, pappa sitter i fotöljen och sover, mamma går runt och pysslar och Reina ligger på golvet och njuter.

- att höra sprakandet och känna värmen från kaminen och vedspisen på torpet.

- familjekalas/middagar. Att vara omgiven av min härliga familj där alla pratar i munnen på varandra, skrattar och har trevligt!

- att mötas av en glad Reina när man kommer hem.

- "11-fikat" med mamma och pappa och eventuellt andra besökande.

- min bil, eller snarare att köra bil.

- sitta och mysa med mina vänner hemma och dricka lite vin. Har träffat flera trevliga tjejer här men det är en annan sak med vänner som man har känt så länge.

- umgås med Maria och Anders och inse att jag har varit där betydligt längre än vad jag hade tänkt tack vare deras gästfrihet! Att sitta i deras soffa med en mugg te, se barnen leka och snacka skit.

- köpa svensk pizza, till svenska priser!

- köpa Thaimat (nr 16 A med kyckling så klart!) på Siam i Kungsbacka.

- gå en sväng på Kungsmässan.

Detta är bara några av sakerna som jag saknar idag! Men en titt på almanackan glädjer mig då jag ser att idag om 2 månader så är jag hemma :) Kommer komma hem på besök en gång innan dess, i november, men om 2 månader så kommer jag hem helt. Ingen aning om vad jag ska göra efter det men det ska bli kul att komma hem och alla mina vänner och min familj kommer tycka jag e j**ligt jobbig som bara ska träffas hela tiden och ni kommer säkert be mig sticka igen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0