Inkomst

Undra hur det är att inte räkna sin inkomst efter hur många 100 000 kr man tjänar varje år, utan efter hur många 1 000 000 kr man tjänar? Blir man lyckligare då? Oftast innbär väl det att man arbetar en hel del mer än 100% vilket går ut över familjen om man har en sådan. Är det värt att tjäna en massa pengar om man missar sina barns uppväxt och blir som en främling för dem? Jag vet i alla fall att så aldrig kommer bli fallet för mig och jag hoppas verkligen inte att det blir så för pappan till mina framtida barn! Fast jag har svårt att tänka mig att jag kommer ha en sådan pappa till mina barn, för en man som prioriterar arbete och pengar är nog ingen som jag skulle falla för. Helt fel prioriteringar, man måste nog ha samma prioriteringar för att man ska fungera tillsammans.

Och jag kommer definitivt inte anlita en barnflicka/aupair till mina framtida barn, jag vill själv ta hand om dem! Även om jag självklart kan förstå varför "min" familj har valt den lösningen men det är ju också en annorlunda situation. ( och nej, det är inte "min" familj som tjänar så mycket pengar).

Kommentarer
Postat av: Nathalie

SV:// Middagen med snyggingen gick fint. Har svårt att fatta vad han säger bara... han kommer norr i från och har en sån där jätte knepig dialekt.

Men om jag fick som jag ville hade de inte funnits tid för nått prat... men men.. man kan inte få allt... still , han är ett bra dregel objekt! ;P

2009-10-13 @ 20:39:55
URL: http://aboutagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0