"Hemma" igen

Har kommit tillbaka till Oslo efter en toppen trevlig helg i Borås! Det var mysigt att hinna umgås lite mer Veronica denna gången och som alltid är det trevligt att vara hemma hos Veronica och Tomas för man känner sig alltid så välkommen :) Det enda som inte var trevligt var att stackars lilla Draken ( deras "lilla" 40 kilos Rottweiler valp) hade gnagt sönder sin egna tramdyna så han hade så ont :( han haltade och var verkligen inte glad om man försökte att hindra honom från att slicka på såret. Det är inte kul när en 40 kilos hund morrar och visar tänderna! Men i övrigt är han sååå söt och verkar inte ha en aning om hur stor och tung han är!

Festen på lördag var trevlig och jag fick pratat med mysiga personer. När jag tittade på bilderna dagen efter så visade de att jag i stortsett satt på en och samma plats i soffan hela kvällen! Jag hade verkligen en toppenkväll!! Och tack vara att jag inte drack allt för mycket så mådde jag bra på söndagen då jag åkte med Veronica och Tomas hem till Tomas mamma och hennes man. Även Tomas bror och hans flickvän och deras 4 månaders son var där. Vi åt en god middag och sedan åkte vi hem en kort sväng innan det var dags att för mig att ta bussen till Göteborg. För att ta mig hem blev det först 1 timmes buss till Göteborg, sedan vänta där i 1 timme, sedan ca 3 ½ timmes buss till Oslo ( varmt och trångt var det!!). I Oslo fick jag sedan vänta 20 minuter på T-banan som sedan tar 20 minuter hem och på stationen hämtade snälla Dagfinn mig så jag slapp gå 15 minuter hem. Det tog ett tag att komma hem! När jag väl kom hem var jag så trött och längtade efter en natts god sömn men så blev det tyvärr inte. Har sovit fruktansvärt dåligt i natt! Har vaknat flera gånger och haft väldigt konstiga drömmar så det var tufft att komma upp i morse. Med tanke på hur trött jag var så såg jag fram emot att Petter skulle sova så att även jag kunde göra det en stund. Tyvärr hade inte Petter samma plan som mig och ville definitivt inte somna! Fick han inte till att somna förrän närmare 12.30 idag vilket är betydligt senare än vanligt. Men jag fick sovit en stund då så jag blev lite piggare.

Jag märker att Petter nog har fäst sig vid mig ganska så mycket för varje gång som jag har varit borta en helg så beter han sig annorlunda. Han följer efter mig och han ropar mycket på mig om han inte ser mig och vill hela tiden att jag ska vara med honom. Och jag tycker ju alltid att det är så skönt att se honom igen när jag har varit iväg! Det känns gott i hjärtat måste jag erkänna, att han har fäst sig vid mig, men så svårt det kommer bli att lämna honom sen!

Nu ska jag titta på "Jakten på kærligheten" och sedan ska jag försöka komma tidigt i säng!

Kommentarer
Postat av: maria

kul för dig att vara tillbaka igen fast vi saknar dig här..... skulle bara ge dig min blogg adress. nu kan du se vad vi gör. kram

2009-10-05 @ 21:44:35
URL: http://sockerblomma.blogspot.com
Postat av: Veronica

Härligt att du fick en bra resa hem!!=) Tack själv för en riktigt mysig helg och hoppas att vi kan ta den där middagen år 2010! =D Låter som det är evigheter dit men inte då.. Sköt om dig vännen!! Kraaam!!

2009-10-06 @ 08:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0