Grillning

Då var det dags för årets sista grillning igår kväll. Jag kvar helt klar över att det skulle bli ganska så kallt och jag tyckte att jag hade tagit på mig tillräckligt med kläder men när vi kom fram till Sognsvann där vi skulle grilla var det mycket kallare där än här hemma och jag frös! Men när jag väl fick satt mig vid elden så blev det skönt :) Vi satt på en liten udde och hade skogen bakom oss och utsikt över en liten sjö och en öppen eld framför oss, det var otroligt mysigt när mörkret sänkte sig över oss. Vi grillade korv på pinne och har ingen aning när jag senast gjorde det! Korven åt vi med bröd och räksallad och till det drack jag varmchoklad, mums så gott! Hur mysigt som helst, varför gör man inte det oftare?  Det var ett glatt gäng som hade hängt med och det blev en massa skratt och en och annan rolig kommentar om diverse saker. Favoriten måste ha varit Åsas: "Det är en så skönt pirrande känsla i pinnen när det bubblar i korven"! (el liknande) Vi satt vid ett väldigt populärt joggingområde och det var en massa som sprang förbi oss under kvällen och jag är säker på att de var avundsjuka på oss där vi satt i värmen av elden, grillade korv och hade det kul medan de slet i kylan och mörkret!

Vi var några tjejer som hade sällskap hem på t-banan och när vi satte oss ner insåg vi hur vi mycket rök vi luktade! Röklukt fastnar verkligen i allting som man har på sig, till och med min BH luktade rök när jag kom hem. Hoppade in i duschen det första jag gjorde när jag kom hem och fick slänga alla kläderna i tvätten det första jag gjorde i morse. Var verkligen trött när jag kom hem igår men ändå höll jag mig vaken för att titta på Royal Pain på norskt tv3 vilket innebär att jag är såååå trött idag! I samma veva som jag lade Petter för hans vila idag så skickade jag Gustav för att kolla om hans kompis var hemma och han har inte dykt upp igen så det var han tydligen. Så nu har jag 2 timmar med lugn och ro :) Och dessa ägnar jag åt detta, läsande av andras bloggar och min bok, väldigt skönt :)

Borde egentligen dammsuga men det är taskigt att göra det när Petter sover för han älskar verkligen när man dammsuger! Av någon konstig anledning.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0