Lugn dag med 3 barn

Då det är höstlov har Gustav fått besök av sin fetter Jörgen 11 år. Här skiljer de på kusin som är kvinnlig och fetter som är manlig. Han kom sent igår kväll och jag fick inte hälsat på honom då utan först nu i morse. Men det var absolut inga problem utan det är en söt kille som verkar väldigt väluppfostrad och gör precis som jag säger , sådana pojkar gillar jag :) (kan ju vara så att han inte vågar annat med tanke på att han inte känner mig, men men...) Jag har faktiskt inte ens blivit tillfrågad om det är okej för mig att ha ytterligare ett barn hemma, det slog mig idag. De har tydligen utgått från att det inte skulle vara några problem för mig, och det är det ju visserligen inte men de kunde ju i alla fall ha frågat mig innan! Det är faktiskt enklare när Jörgen är här för då sysselsätter de varandra och jag slipper göra det :)

Nu sitter pojkarna uppe och leker med lego och Petter sover och allt är lugnt och skönt så jag passade på att sätta en deg. En sådan där tarvadmanharhemmadeg så vi får se om det blir gott eller inte. Men jag brukar sällan misslyckas med en deg om jag får lov att skryta lite så det kommer nog bli gott :) Så fort man har satt en deg och den har börjat att jäsa så tycker jag att det börjar lukta så hemtrevligt och mysigt! Förstår om fastighetsmäklare bakar någonting i huset/lägenheten innan de visar den :) ( om de nu verkligen gör det i verkligheten och inte bara på film vill säga)

Det är så skönt att det är fredag! Har precis packat väskan, gäller att passa på när lilleman sover, och gjort mig färdig för att kunna sticka sen när Dagfinn eller Birthe kommer hem. Birthe sa att hon skulle försöka komma hem tidigare idag med tanke på att Jörgen är här men hon hade tydligen en hel del att göra på jobbet. Bland annat hade hon ett fall hon behövde göra iordning så att domaren kunde avgöra om mannen i fråga skulle sitta i häktet över helgen eller inte, och om han inte ska det så är det ju ganska shysst ( hur stavar man det?) om hon fixar det innan helgen! Men jag behöver inte åka förrän vid 17 tiden så det ska nog gå bra.

Ser fram emot att komma ner till Borås i helgen och träffa Veronica och Tomas igen! Denna gången hoppas jag vi hinner umgås lite mer än sist jag var där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0