Idag

Idag skulle Petter till fysipterapeuten på sjukhuset så Dagfinn kom och hämtade honom vid 13.30 och det var min uppgift att se till att han hade sovit. ätit, fått på sig en ny blöja, rätt kläder och att väskan var packad. Allt gick som det skulle och när de hade åkt ägnade jag mig åt att först slappad och surfa runt på nätet och efter det cyklade jag 40 minuter på motionscykeln. Jobbigt men skönt! Sedan var det dags att laga mat och det var första gången sedan jag kom hit som jag lagade mat till familjen. Lagade Flygande Jacob som jag blev så sugen på när en tjej sa att hon hade lagat det härromdagen. Å så gott det var :) Och både Birthe och Dagfinn sa att det var gott så jag är nöjd och det bästa av allt är att det blev över så jag kan ha till lunch i morgon!

Egentligen hade jag planerat in lite spanskträning efter middagen men med 5 minuters varsel frågade de om jag kunde ta Petter i 1 timme då de skulle åka och fika hemma hos en klasskompis till Gustav. Planen var att bara en av dem skulle åka men det ändrades och snäll som jag är så sa jag ja. Som tack för detta fick jag en vinflaska så även det är jag nöjd med :) Petter var så trött att jag gav honom gröt, bytte till pyjamas, gav medicin och sedan lade jag honom och han gav inte ett ljud ifrån sig efter det så det var helt okej.
Saken är den att i Gustavs klass har de något som kallas för "vängrupper" och som innebär att klassen har delats in i gruper på 4-5 stycken. Dessa barnen ska träffas utanför skolan en gång i månaden, de turas om. Barnen följer med hem efter skolan, äter middag och leker där och vid 19 tiden kommer föräldrarna och fikar ihop. Allt detta för att barnen och även föräldrarna ska lära känna varandra nu när det har blivit en helt ny klass. Jag tycker att det är ett bra initiativ och funkar säkert väldigt bra och en bra anledning att umgås med de som man kanske inte umgås så mycket med annars. Dock tycker jag det kanske är lite mycket att begära att familjerna ska bjuda flera barn på middag och föräldrarna på fika, inte alla har råd till detta. Fast det kanske inte är ett särskilt stort problem i just detta området......Bor ju i ett ganska så fint område har jag förstått och man kan se många ungdomar som kör runt i fina bilar ( säkert pappas!) och seglarjackor m.m. Jag är glad att inte "min" familj är snobbig av sig!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0