Tillbaka i Oslo

Nu är jag tillbaka i Oslo igen efter en riktigt trevlig helg hemma i Frillesås. Trots att jag bara hade 2 dagar på mig så har jag hunnit med en hel del. Ett stort tack till pappa som hämtade mig i Kungsbacka på fredagskvällen. På vägen hem passade vi på att handla på Coop och det var perfekt att handla kl 21.30 en fredagkväll, inte en människa! Dock var det lite utplockat men vi hittade det vi skulle ha. På lördagen åt jag frukost med mamma och sedan tog jag ut min "röda faran" för en sväng till Veddige där det blev loppis och en sväng på Karlssons. På loppisen hittade jag en fin stol men av någon dum anledning köpte jag den inte. Om jag inte såg helt fel så kostad den 25 kr.....vet att jag blev förvånad och tittade igen på grund av det låga priset men ändå kan jag inte låta bli att fundera på om det verkligen stod 25 oc inte 250 kr?  Nöjde mig med 3 böcker men har inte kunnat sluta tänk apå stolen sedan dess...... Svängen på Karlssons slutade i en julkapp till Petter och lite smått och gott till mig och mamma. Sedan var det raka vägen hem, in i duschen och sedan kalas med nästan hela familjen. Vad skönt det var att träffa alla igen!!!! Vi åt smörgåstårta och sedan annanspaj till efterrätt. För dig som aldrig provat annanspaj har jag bara en sak att säga: gör det!! Så himla gott :)

Trots en hel del mat under dagen åkte jag hem till Anders och Maria och åt kötgryta och drack vin och sedan lite mer annanaspaj. Daniel, Anders bror, kom och höll oss sällskap senare och det blev en hel del vin. En aningen för mycket vin kände jag när jag vaknade dagen efter!! Men det var det värt för kvällen var väldigt trevlig! Efter en frukost som var välbehövlig, dock något svår äten, hann jag umgås en del med Maria innan det var dags att åka hem till mina föräldrar. Väl hemma fortsatte vi att äta resterna av smörgåstårtan och annanspajen, senare blev det middag och efter det åkte jag och Maria hem till Fia, min systerdotter, och hennes Anders och spanade in deras nybyggda hus. Och självklart fikade vi lite och åt upp det sista av annanas pajen :)  Fia och Anders har verkligen fått det fint i sitt hus. Har följt en del på hennes blogg men det är ju verkligen inte detsamma som att se det i verkligheten! På kvällen körde Fia in mig till Kungsbacka och jag började min färd upp till Oslo. Jag var hemma och innanför dörren 00,40 och jag stupade i säng, hur trött som helst men väldigt nöjd med helgen!

Nu är det inte lång tid kvar innan det är jul och jag ska komma hem helt och hållet och jag ser fram emot det samtidigt som det ska bli tråkigt att lämna familjen, särskilt Petter, och tjejerna i Margaretakyrkan och Elisabet. Blandade känslor det där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0