Söndagen som har gått

Ställde klockan så jag kom upp i morse. Efter en snabb frukost hoppade jag in i duschen på med kläderna och ner till Oslo. Idag var det sista dagen med julbasaren och den ville jag ju ha sett. Det var mysigt men egentligen inte så mycket att ttitta på eller köpa. Fick lite mer julkänsla och insåg att det är fösta advent nästa helg! Pratade lite med tjejerna och sedan åkte jag hem igen då det skulle vara kalas för Petter som fyller 2 år idag. Vi åt korv med bröd, snittar ( vi vuxna) och lite kaka. Petter fick många paket och vet inte riktigt vad han ska leka med nu, allt för mycket att välja på. Ett tema i presenterna är "Drömmehagen" med hinkelpinkel och makkapakka. Ingen aning om den finns i Sverige och vad den i så fall kallars där men här är den ialla fall mycket populär bland barn i Petters ålder, samma enkla typ som Teletubbies men väldigt mycket bättre! Har variy seg idag, fick inte så mycket sömn i natt. Som jag skrev igår så var jag barnvakt på kvällen. Petter var inte i säng när jag kom upp men det var inga problem att lägga honom och efter det tittade jag och Gustav på tv och åt glass, det blev inget popcorn. Efter att jag lagt honom blev det mer tv och en film. Klockan 1 började jag få nog och tänkte att jag skulle ta med babaywatchen ner och lägga mig men kom på att den inte fungerade då Petter har tryckt på alla knappar och ändrat frekvensen ochjag har ingen aning om hur man ändrar den. Jagh försökte somna på soffan och tror jag lyckades dåsa till vid 3 tiden, halv 4 kom de hem!! Snacka om att jag var trött! Nu blir det en stund till på soffan och sedan dags att sova! Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: maria

Det heter drömmarnas trägård här och den är ju ganska populär bland små liven. Lukas älskar Mackapacka, Pinkyponken, Tombiboerna, Hahooooerna känns inte alls som att det är knarkare som gjort denna också!!!!

2009-11-23 @ 19:06:09
URL: http://sockerblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0