Regn och pyssel

Igår var det en regnig start på dagen, regnade hela förmiddagen och var grått och trist! Petter vägrade att somna i sin säng när det var dags för vila, efter 1 timme och 10 minuter gav jag upp och tog upp honom för att lite senare lägga honom i vagnen och han somnade med en gång. Hade lovat att hämta Gustav igår så han kom hem lite tidigare. Eftersom jag hoppades på att Petter skulle somna i vagnen så gick jag ut lite mer än en timma innan jag skulle hämta Gustav så att Petter fick sova lite. Det var uppehåll när jag gick ut så jag tog på mig gymnastikskor och regnjacka men hade med mig regnbyxor. Planen var att jag skulle ta vägen förbi Europris och köpa mig ett par gummistövlar. 10 minuter in i promenaden började det regna, när jag hade kanske 300 meter kvar till affären så började det störtregna! Jag blev så blöt då regnet gick direkt in i skorna och det som hamnade på jackan rann ner över rumpan och benen. Fick skyndat mig in i affären, köpte gummistövlarna, tog på mig dem och regnbyxorna innan jag gick ut. Ochh när jag kommer ut igen, kanske 15 minuter senare, så är det blå himmel med sol..vad hände? Jag blev ju hur varm som helst så det var bara att börja ta av sig igen!

På kvällen var det julpyssel med glögg och julmusik nere i kyrkan. Det var en träff "över gränserna", alla vuxna som går på någon av träffarna var välkommna. Det var verkligen mysigt och jag fick lite mer julkänsla. Jag satsade på det lite mer tidskrävande pysslet, förutom de obligatoriska vi skulle göra till kyrkans gran, då de var dessa jag kände att jag hade mest behov av så det blev inte så mycket gjort. Men det som blev gjort blev bra och det var kul med mer vuxet pyssel :) Bilder kommer senare idag.

Nu är det dags att snart få upp Petter och äta lite frukost. Ha en bra dag allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0