Min dröm...

Glömde berätta om en dröm jag hade natten till igår, den var jätte konstig. Jag drömde att det var en person, vet ej om det var man eller kvinna, som hotade att skjuta mig. Jag hade en pistol i handen och tog upp den och sköt mot personen. Dock lyckades personen slänga sig ner på marken och jag råkade träffa personen som stod bakom istället. Jag blir helt förtvivlad och ska ringa efter en ambulans. Saken är bara den att i Norge har de 3 olika nödnummer, 110 för brandkår, 112 för polisen och 113 för ambulansen.  I drömmen kunde jag inte komma ihåg vilket nummer som var vilket utan jag försökte ringa 114 hela tiden men kom aldrig fram och jag vet att jag tänkte att det var ett jävla dumt system med olika nummer och jag hade panik över att inte få tag på ambulansen. Självklart kom jag inte fram med tanke på att jag ringde fel nummer. Det som är absolut mest tydligt från drömmen är det här att jag tyckte det var så dumt med olika nummer.
Igår morse då jag läste tidningen hittade jag en artikel om just nödnummren i Norge och den handlade om att det var några som ville införa samma nummer till alla, precis som i Sverige. Dock var det en del kritik mot det då de var oroliga för att de busringningar som nu vanligtvis kommer till polisen skulle drabba de som behövde ambulans eller brandkår och inte bara polisen som det är nu. Jag lovar att jag inte hade läst någonting om detta innan igår! Skumt......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0