Middag på stan

Igår kväll var jag ute och åt på restaurang inne i Oslo, tror det var första gången faktiskt!

Saken är den att min kompis Johanna har haft kontakt med en kille via nätet under flera år men de har aldrig träffats på riktigt. Nu är det så att denna killen har flyttat hit till Norge och bor i Lillehammer, ca 2 timmars tågresa från Oslo och han skulle tillbringa måndag-fredag denna veckan på kurs här i Oslo. Det visade isg att han inte kände någon här och då tyckte Johanna att han och jag kunde hitta på något och gav mig hans mail. Vi pratade lite på msn och bestämde att vi skulle ses igår och att vi skulle ut och äta något. Det var ganska spännande hur vi skulle hitta varandra då vi inte visste hur den andra såg ut. Men jag sa att jag skulle stå vid huvudet på tigern som står på Oslo S och att jag skulle ha svart jacka, blåa skor, blå halsduk och utsläppt hår. Han lyckades hitta mig :)

Vi gick till en mongolisk restaurang som jag varit sugen på ett tag, den var ok men inte lika bra som Bamboo! Vi hade en trevlig kväll och hade mycket att prata om, tror vi satt 2 ½ timme inne på restaurangen innan han sa att han måste röra på sig för han var så trött. Han lovade att det inte var på grund av mig som han gäspade... Jag babblade osm vanligt på... men han var bra på att hänga med :)

När jag kom hem hade jag tänkt gå och lägga mig tidigt men fstsnade uppe hos Birthe och Dagfinn och satt och pratade med dem och sedan var jag ju bara tvungen att kolla mail och så och det blv sent i säng igår igen. Min förkylning som kändes bättre igår är värre idag..suck..*snörvel snörvel* Så nu längtar jag efter att Petter ska sova så jag kan lägga mig på soffan :) Vädret bidrar tyvärr inte till att pigga upp en idag :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0