Mållös!

Under tiden som jag väntade på att Petter skulle vakna såg jag på en brittisk variant av Antikrundan. Där var det bland annat en man som kom med 2 tavlor. Den ena var målad av storebrodern till någon käns konstär och värd 200-300 pund. Den andra var målad av en rysk, ganska så känd, konstnär och mannen visste att den var värd en del, han gissade själv på max 15 000 pund (vilket är ganska så mycket pengar!) Han som värderade tavlan sa att den inte såg färdig ut och att den troligen inte var avslutad, att den egentligen skulle höra till någonting, någonting större. Han sa också att den var ganska så smutsig efter att ha hängt över spisen i många år. När han skulle säga värdet så sa han: jag skulle tro att värdet ligger på 200..(tystnad)...ja 200 000 pund alltså! Snacka om att mannen blev totalt mållös, man riktigt såg hur han försökte få fram något men det gick inte!

200 000 pund är idag 2 384 420 SEK och 1 941 580 NOK (enligt Forex.se och Forex.no)  Det är ganska så mycket pengar!! ca 13 gånger mer än han hade tänkt sig, och då är ändå 15 000 pund mycket pengar.


Jag önskar jag hade en sådan tavla hängandes någonstans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0