Helg= film, tjejkväll och fotbollsmatch

Hade precis skrivit ett långt inlägg från helgen och idag men allt lyckades försvinna....surt. Så här kommer en kortare version:

Lördag: Åt frukost med familjen och deras gäster, mysigt. Gjorde inte så mycket under dagen men lyckades få cyklat 45 minuter. På kvällen var det tjejkväll hos Stina och det var väldigt trevligt. Även om jag kände att jag var ganska så tråkig då jag var nykter, en av de få som var det :) Lyckades hålla mig ifrån godiset, glassen, tårtan och chipsen *klapp på axeln*. Var hemma vid 1 tiden och kom isäng vid 2 tiden.

Söndag: Tog sovmorgon, skönt! Tittade på Mamma Mia medan jag åt frukost och sedan förra veckans Bonde söker fru. Därefter blev det pedíkyr. Vad skönt det är med fina fötter! Det händer alldeles för sällan, framför allt under denna årstiden. Måste bli bättre på det! Dagfinn, Gustav, morfar, Frank och kusin Jörgen var på cupfinalen i NM i fotboll. Matchen stod mellan Aalesund (Ålesund) och Molde. Familjen är från Ålesund och det var därför släkten var nere på besök, för att se matchen. Birthe och hennes mamma och syster och Petter tittade på tv:n här hemma. Jag hörde dem tydligt och väl när de ropade och hoppade och stampade i golvet så jag gick upp och höll dem sällskap under slutet av matchen som var väldigt spännande då Aalesund lyckades få in 2-2 precis i slutet och det hela ledde till straffsparkar. Väldigt spännande och även om jag tyckte det var roligast att titta på de som jag satt med än själva matchen så kunde jag inte låta bli att ryckas med. Av 5 sparkar var lyckades Aalesund vinna med 5-3! Vilket jubel!!! Saken är den att Ålesund och Molde legat i "fejd" länge, de har varit mot varandra länge och Molde har sagt att det värsta som kunde hända dem var att förlora mot just Aalesund, och så blev det. Första gången som Aalesund vann NM och deras suportrar blev helt galna! Måste  a varit en riktigt, riktigt HÖG stämmning på stadion!
Kvällen ägnades åt mer film och jag kom alldeles för sent i säng trots att jag var trött.

Därför var jag ganska så seg när klockan ringde i morse! Petter var trött och jag fick väcka honom kl 9! En sjusovare :) Jag ägnade förmiddagen åt att fixa med disken och plocka undan och dammsuga efter helgen. Jag satte Petter på en stol vid bordet och där satt han hur snällt och fint som helst och lekte i säkert en hel timme, han är så duktig! Vi har en stol med armstöd som jag har börjat skjuta helt in till bordet och det gör att han inte kan trilla ner från den, om han nu inte börjar klättra vill säga, och jag tror att han känner sig så stor när han sitter där och är jätteglad och nöjd! Petter har verkligen vuxit på de månader som jag har varit här!
Under tiden som han sov så passade jag på att cykla 60 minuter och efter att han vaknat gick vi ut och gick 60 minuter, det var skönt att komma ut och jag fick fixat en del av mamma och pappas kombinerade födelsedags- och farsdagspresent, snart färdig med den och sedan är det bara att fixa det sista med Annettes ( storasyster) födelsedagspresent och sedan är det färdigt!

Kommentarer
Postat av: jannike

Åh va roligt. De ser jag framemot!

Kram på dej

2009-11-09 @ 21:21:08
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Du ær aldrig tråkig Emma! Det var så kul att du var med! =) Tænkte inte ens på att du inte drack! =P

2009-11-10 @ 14:02:13
URL: http://aboutagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0