Allergi?

Sedan några månader tillbaka har jag börjat fundera på om det är någonting som jag är allergisk mot. Det började med att jag insåg att jag hade börjat nysa betydligt mer än vanligt och det kliar i näsan allt för ofta, både inne i näsan och på näsan, på kanten av näsborrarna.  Sedan började jag få huvudvärk allt oftare, en huvudvärk som inte går bort med tabletter. Kände mig småsnuvig hela tiden utan att det varken blev värre eller bättre, vilket nu har blivit värre. Känner mig "tjock" i huvudet och är nästan alltid trött. Därefter har det börjat klia i ögonen, först bara på ögonlocken. KLiade mig så mycket att jag blev öm på ögonlocken, nu kliar det även inne i ögonen och jag är röd och linserna skaver. Om jag är allergisk så måste det ju vara mot någonting som finns nere hos mig för det är ju här jag tillbringar mest tid. Undrar om det kan vara dammet eller kanske fukt eller mögel? Jag har inte tidigare haft några problem med allergier och har aldrig kunnat känna av mögel. Vet dock att jag har en liten, liten, allergi mot kvalster enligt ett allergitest för ca 6 år sedan.

Någon som är mer insatt i allergier än mig och som har någon ide? Eller kanske något förslag på vad jag ska göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0