Uppdatering av det senaste

Torsdag: Jag, Elina och Nathalie tog en sväng till IKEA. Vi hade sådan tur att vi fick låna Nathalies "föräldrars" bil så detvar väldigt smidigt! Det var nog en av de roligaste IKEA-turerna jag varit på, 3 trötta och fnissiga tjejer ledde till en del trams :) Och billigt blev det också, under 100 kr och då var 50 kr av dem inte till mig utan pepparkaksdeg till familjen.

Fredag: Baka pepparkakor av 1 kg pepparkaksdeg och gjorde en mjukpepparkaka med färdig pepparkakskryddor som Elina köpte till mig när hon var i Sverige förra helgen. Allting blev väldigt gott och det kändes så juligt när det luktade pepparkakor i huset och vi spelade julmusik! Senare på kvällen var jag barnvakt inne hos grannen och Elina kom och gjorde mig sällskap, väldigt mysigt. Planen var att vi skulle se IDOL-finalen för jag var så säker på att familjen hade TV4, men det visade sig ju självklart att de inte hade det. Stackars Elina, här hade jag bjudit över henne för IDOL-finalen och så kunde vi inte se den! Men det blev 24 resten av kvällen istället.

Lördag: Elina sov över hos mig och vi tog en skön sovmorgon och sedan blev det slappning i soffan framför 24 och lite goda pepparkakor och julmust som jag köpte när jag var hemma senast. Väldigt mysigt! Även kvällen blev lugn.

Söndag: Upp 8.30 för att skriva en jobbansökan som skulle in senast idag! Känns inte som om jag har någon större chans att få jobbet men söker jag inte så har jag ju verkligen ingen chans att få det! Sedan åkte jag in till stan för att träffa Victoria. Vi satt och fikade, tog sedan en sväng i affärerna och jag fick köpt en julkapp, sedan blev det en kaffe moca ( första gången för mig, det var helt ok för att vara kaffe!) inne på By Porten och där var det några som sjöng lite ju-l och ABBAsånger. Fråga mig inte varför de blandade in ABBA men bra och mysigt var det i alla fall! Sedan träffade jag Nathalie och vi åt lite innan det var dags att gå till Margaretakyrkan för att lyssna på luciakonserten. Hade fått en gratisbiljett och det var tur det för annars hade det kostat 150 NOK och det tycker jag inte det var värt. Alla sjöng fint och det var en mysig stämning men priset var lite för högt.  Lucia är ordentligt firat och jag känner verkligen att julen är nära nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0