Sista helgen i Oslo

Sjukt att detta är min sista helg innan det är dags att åka hem! Planen var att fylla hela helgen med en massa roliga saker, passa på att hinna träffa så många som möjligt innan jag åker men i fredags hade jag så jädra ont i huvudet och det gjorde mig jättetrött så jag fick säga till Åsa att jag inte kunde komma hem till henne. Tillbringade eftermiddagen och kvällen i soffan och gick och lade mig tidigt. En väldigt rolig fredag...eller inte. igår var jag fortfarande seg och bestämde mig för att se färdigt säsong 2 av serien 24 innan jag ska hem så det blev några timmar med det. Sedan cyklade jag en timme och det är väl i stort sett det jag gjorde under hela dagen. Och på kvällen åt vi smörgåstårta till middag. Då det visade sig att varken Dagfinn eller Birthe hade ätit smörgåstårta så var jag ju bara tvungen att göra en till dem. Jag var ganska spänd in för att smaka på den då jag aldrig gjort en smörgåstårta innan men utan att skryta så tycker jag faktiskt att den blev riktigt god och de båda sa att de tyckte det var gott! Jag till och med åt av resterna till frukost idag..mums! :)

Nu ska jag allldeles strax ta på mig och ta bussen in till Oslo där jag först ska hem till Nathalie som har lovat att hjälpa mig att klippa min lugg och sedan ska vi äta lite lunch tillsammans med hennes kompis som är på besök och därefter ska vi in till stan. Jag måste köpa de sista julklapparna, men de är bara två och den ena vet jag redan vad det ska bli så det kommer nog gå snabbt. Sedan blir det pinneköttsmiddag med familjen. Pinnekött är torkat och saltat lammkött som ska ligga i vatten ett dygn innan man lagar till det och det äts tydligen på julafton här i Norge, ska bli spännande att smaka!

Ha en riktigt bra 4:e advent allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0