Läkarbesök

Idag har dagen i stort sett gått åt till att ta sig in till sjukhuset för att Petter skulle genomgå en uppföljning för att han är född för tidigt. Birthe jobbar inne i Oslo och Dagfinn som i vanliga fall jobbar ca 15 minuter från här var på möte inne i Oslo just idag så det föll på mig att få in Petter till sjuhuset. Vi tog bussen hemifrån vid 11.30 och var framme vid 12.30 och hade ett byte på vägen. Det var första gången jag var ute och åkte buss med Petter, har dock åkt T-banje en gång, och det var så klumpigt att ha med en vagn. Framför allt när man har en lite längre och bredare vagn. Det är verkligen trångt på vissa bussar. Fick lagt Petter tidigare än vanligt idag så han skulle ha sovit innan läkarbesöket och som tur var somnade han med en gång och sov hela bussturen.

Läkaen hade bara bra saker att säga om Petter! De har en ny tid bokad om 6 månader och hittar de inget fel på honom då så slipper han dessa uppföljningar mer, snacka om bra nyhet! Hans lungor lät bra,öronen var fina och allting vara bara bra!!  Petter älskar datorer, eller PC som de säger här, och han sa följade till läkaren: Petter låna PC? Läkaren skrattade gott åt detta och blev så imponerad av Petters tal att han frågade hur gammal det nu var som han egentligen var och han till och med tittade en extra gång bland sina papper för att se att han egentligen bara är 20 månader. Kul!!
 
I övrigt har vi inte gjort något idag. Kvällen ska gå åt till Mammas pojkar (snälla någon, få mig att sluta titta på det!!) och sedan Glee. Orkar jag så blir det nog ett eller två avsnitt av 24 :)

Kommentarer
Postat av: jannike

Jag har ju en kompis som också fått tidigt. Och hon sa till mej att barnen brukar ha växt i kapp lagom till skolan?



Va roligt att du kommer hem. Glöm inte besöka mej.

Kram

2009-12-04 @ 10:22:47
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0