Jul

Julafton firades först med långfrukost med mamma (pappa redan upppe och ute!) och sedan  tillsammans med famijen hemma hos min systerdotter Sofia och hennes kille Anders. De har nyligen byggt ett hus och det var precis stort nog för alla oss. Vi ägnade dagen åt att äta, leka lekar och titta på Kalle Anka. Det var toppen mysigt men hade varit ännu bättre om jag inte hade varit tokförkyld! Det var ganska skönt att det inte blev en sen kväll då det var jag som körde. När vi kom hem drack vi lite rödvin och myste innan det var dags att sova.

Dagen idag har ungefär sett likadan ut, bortsett från att vi idag var hemma hos min storebrors flickvän och hennes barn (som är mina äldsta vänner!) var där ,men i övrigt var det samma med mat för hela slanten. Vi åkte hem i samband som det kom en del andra gäster och det var lika bra för jag var trött och chaufför igen och det regnade typ is! Det var toppen att träffa Monica igen, var längesedan sist då jag varit i Norge och hon i Dubi, Franska rivieran och sedan USA, men nu är vi båda hemma så det ska bli kul att ses. Pratade med Johanna för några dagar sedan och hon ska också komma ner nu efter jul och vi måste se till att träffas alla vi fyra en kväll  (jag, Johanna, Monica och Angelika), det gamla kärngänget!

Sitter i soffan nu och dricker lite rödvin och ska snart sticka lite, lagom sysselsättning för juldagskvällen :)

Hoppas ni alla har haft en riktigt god jul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0