Hemresan....

Ibland är jag så otroligt vimsig! När jag skulle boka resan hem så dividerade jag mellan antingen på kvällen den 22:e eller morgonen den 23:e och bestämde mig slutligen för morgonen den 23:e,närmare bestämt kl 10.15. Jag blir inkörd till bussen och har gott om tid, lyckas bli en av de första som går på bussen. Än så länge ser det bra ut......men när jag ska ange min bokningskod så går den inte igenom. Tänker att det är lugnt, kanske jag bara skrivit en siffra fel. Men eftersom jag har datorn med är det inga problem, biljetten finns ju på den! Öppnar datorn, tar fram biljetten och inser att jag har råkat boka till kvällen den 22.e!!!! Så otroligt korkat gjort!!!! Får snällt med ge detta till busschauffören och frågar om det inte råkar finnas någon plats över och om jag i så fall kan få betala kontant för den? För det första kan man inte längre köpa biljett på bussen och för det andra är busen fullbokad! Vad skulle jag nu göra? Som tur är råkade jag på en väldigt trevlig och snäll busschaufför som sa att eftersom han kan se att jag har betalat en biljett  (även om det är fel dag och han inte får göra så) så kan jag få åka med om det är så att det är någon som inte dyker upp..... åvar det en kvart kvar och 14 st som inte hade kommit. Ställde mig snällt uatnför och pratade med chauffören och försökte var så trevlig jag bara kunde och när det var 2 minuter kvar var 4 platser lediga och han sa att jag kunde hoppa in och sätta mig. YES!! tänkte jag bara och hoppade in snabbt som sjutton och bara hoppades att det inte skulle komma 4 st springandes med andan i halsen i sista minuten. Men jag hade tur och vi rullade ut från stationen! Efter en timme ungefär kom till första hållplatsen och där ser jag att det står 4 personer och börjar fundera på hur jag ska klara mig ur detta, lägger ner sakerna i min påse och ska precis börja ta på mig skorna då jag inser att det bara är 2 av personerna som ska med på bussen, jag hade klarat mig igen!!! Jag är så grymt tacksam för att den busschauffören lät mig åka med, han räddade verkligen min jul!!! 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Oj! Det var flyt! =) Vad skönt att du kom hem ordentligt! =)

Har du möjlighet att ses på tisdag?! =)

2009-12-26 @ 10:21:18
URL: http://aboutagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0