åhh vilken dag!

Idag blev en sådan där dag då man egentligen kunde struntat i att gå upp.... Petter har varit så gnälligt så jag blir galen. Han har inte kunnat koncentrera sig på någonting mer än några minuter och så fort jag ens tittar på något så ska han också ha det, i 2 sekunder, innan det är dags att ha nästa sak. Han ska upp och ner och upp och ner i stolen och upp och ner till mig. Ingenting är bra alls..suck....När Gustav kom hem var han så uppe i varv att han fick med sig Petter och mitt i detta skulle vi göra läxor. Dessa genomfördes efter mycket bråk och tårar och kommentaren: du är så sträng, jag vill ha en snällare praktikant! Han var helt hopplös vilket jag tror är en reaktion på att jag har berättat att jag ska flytta hem. Igår vid middagen sa han att han inte ville ha en annan praktikant utan att jag skulle stanna. Det kändes i hjärtat kan jag säga! Jag trodde inte han hade blivit så fäst vid mig och med tanke på att jag är första praktikanten så blir det nog jobbigt när jag försvinner och det helt plötsligt kommer en helt ny. Men efter många om och men blev läxorna gjorda och sedan var det bara att ta på dem kläder och få ut dem ett tag och göra av med lite energi! Nu när Birthe kom hem berättade hon att Petter hade vaknat redan kl 7 idag, vilket inte alls är likt honom. Detta är säkert en stor del av varför han har varit som han varit idag, han har helt enkelt varit trött, hade varit skönt om Dagfinn hade berättat det i morse så jag hade varit beredd. Jag uppfattade inte alls att han var så trött, då hade jag ju låtit honom vila lite mer, förstår inte hur jag kunde missa det! Men det var väl för att jag aldrig upplevt honom sådan här innan, i vanliga fall när han är trött så syns det tydligare och han vill mysa och ha nappen och så, inte alls så här. Och s¨har han fortfarande inte gjort nr 2 idag, kanske har något med det att göra också! Men men, bara att ta nya tag imorgon igen :)

Nu ska jag njuta av avsnitt av säsong 2 av serien 24, får skynda på lite om jag ska hinna se alla säsongerna innan jag åker hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0