SKIT ‰&√®•§!!!!

Jag och Petter hade en mysig dag då vi var nere i Bekkestua och handlade lite ( samt att han var på kontroll och hade både växt på längden och gått upp i vikt, go Petter!!) och sedan gick vi hem och bara har tagit det lugnt och lyssnat på musik, kollat i böcker, lekt lite och tränat på var munnen , näsan, ögon och öronen sitter. Han klarade mun och näsa, åh så stolt jag blev då! Han har varit väldigt kelig hela eftermiddagen , mycket mysigt. Tyvärr förstördes allting av att han som hyr min lägenhet ringde och sa att han inte längre behöver den då han har varit tvungen att skicka hem den arbetaren som bodde i lägenheten då det var brist på jobb. Sedan frågade han om han kunde säga upp lägenheten nu med en gång. Ursäkta? Komma samma dag som hyran ska betalas och säga att han vill säga upp den omedelbart, vem gör det? Jävla..... Jag informerade MYCKET bestämt att enligt kontraktet ( som han för övrigt sa att han hade framför sig) så är det 1 månads uppsägningstid så han får allt ta och betala en månadshyra till! Detta gick han med på men frågade om han kunde betala den runt den 11:e då han skulle få betalt av någon för ett jobb. Hur fan tänker han? Jag sa att jag ska ha hyran inne på mitt konto idag eller i morgon för jag kan inte vänta med att betala den och jag har inte pengar till att göra det själv. Synd att han inte vill hyra längre för nu blir det jävligt krångligt men samtidigt är han jävligt jobb så det kanske är lika bra! Snacka om att detta förstörde min mysiga dag!!

Så nu står jag inför ett STORT problem!! Detta innebär att de månader som jag gett mig själv på att fundera på om jag ska bli kvar i Borås eller om om jag ska dra mig ner till Kungsbacka hållet nu drastiskt har förkortats! Det är 3 månaders uppsägningstid på lägenheten men oftast brukar det gå att lösa snabbare men med min jävla tur så kräver de säkert 3 månader av mig! Ingen aning om hur jag ska klara det i så fall! Antingen måste jag sätta ut en ny annons och hoppas att det är någon som vill hyra den fram till nyår, vilket blir krångligt då jag är här och inte i Borås. Eller så får jag säga upp lägenheten, hoppas att det kan lösa sig på en månad och åka ner i september för att tömma och städa den. Oavsett så måste jag ner i september för att se hur den ser ut och hur den eventullet nya hyresgästen är. SÅ jävla KRÅNGLIGT! Om jag ska säga upp lägenheten, vart ska jag då ta vägen? Be om att få flytta hem när jag kommer tillbaka i december? 26 år gammal? Utan jobb? Eller ska jag säga upp lägenheten  och bli kvar här i Norge fram till april och se vad som händer då? Fasen så många tankar som flyger runt i mitt huvud nu! Och jag som ska ha besök i helgen, jag vill ju inte gå och tänka på detta då! Men kanske kan Helena hjälpa mig att se på det på ett bra sätt :) JÄVLIGT SURT ÄR DET I ALLA FALL!!

Sorry för alla jävlar i texten, men det är sådant humör jag är på just nu!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0