Margaretakyrkan

Har precis kommit hem från praktikantträff i Maragretakyrkan inne i Oslo. Vi träffades i församlingshemmet och var ca 30 personer tror jag. Jag fick skjuts av en annan praktikant och ingen i bilen visste vägen utan vi följde en vägbeskrivning, den stämde inte riktigt men efter att ha kört fel bara två gånger så hittade vi rätt. Vi fick presenterat oss och fick en rundvisning och sedan var det fika. Det hela var väldigt trevligt och jag träffade några tjejer som jag gärna skulle vilja umgås mer med! Och som inte bodde allt för långt bort från mig. Jag var utan tvekan äldst men det fanns i alla fall några som inte var 18 år, och ledarna var i min ålder och uppåt så det kändes bra med dem. Kyrkan var väldigt fin, ganska så ny, och inte så stor, ca 300 platser, så det gav ett intimt intryck. En annan positiv sak med kyrkan är att den ligger sida vid sida med ett STORT bibliotek!! Prästen och hans fru var med på träffen och det var ett väldigt härligt par, fattade tycke för dem med en gång! Tur att man får träffa bra präster så man inser att inte alla är som Fredrik Sidenvall( fd präst i Frillesås för dem som inte vet vem han är, mycket konservativ!)!!!!

En av tjejerna försökte få med mig på kyrkokören på måndag. Hon har mycket uppenbart inte hört mig sjunga!! Ingen som har hört mig sjunga skulle försöka få med mig i en kör :) Men jag har erbjudit husmor min hjälp med bakning om det behövs, och det gör det tydligen med jämna mellanrum. Baka är ju alltid kul, även om det är i församlingshemmet och till kyrkligaträffar :)

I stortsett är jag mycket nöjd med kvällen och ska nu gå och lägga mig. I morgonbitti ska Petter till helsestationen och vägas och mätas, ska bli kul att se om han har vuxit något! Sedan ska jag handla mat som vi ska ha i helgen när Helena kommer på besök. Helena ska vara på besök fredag kväll till söndag eftermiddag, SKA BLI SÅ KUL!!!!


Kommentarer
Postat av: Fia

Mycket bra beslut att BAKA istället för att SJUNGA!



Haha!



Puss på dej!

2009-08-27 @ 15:06:14
URL: http://stallakarrsvagensex.blogg.se/
Postat av: maria

du låter riktigt kyrklig nu. men det måste vara kul att träffa andra i samma sits.jobbigt med lägenheten. det låter väldigt krångligt och jobbigt med den och allt runtomkring. kram

2009-08-27 @ 22:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0