Jag har bestämt mig!

Har funderat hela helgen hur jag ska göra med lägenheten och Borås. Har pratat med Helena fram och tillbaka i helgen och även med mamma och nu har jag tagit ett beslut. Jag kommer säga upp min lägenhet i Borås och flytta hem till mamma och pappa sen när jag kommer från Norge. Jag ska flytta och städa ur lägenheten en helg i september och sedan är det fritt fram för en eventuell ny hyresgäst. Har jag tur så är det någon som vill ha lägenheten redan från 1 oktober så slipper jag de 3 månadernas uppsägningstid! Det hade varit sååå skönt att slippa betala hyra för en lägenhet som jag inte använder. Det känns lite trist att lämna Borås ( särskilt då Veronica!) men det kommer nog gå bra. Får se till att ta mig till Borås ofta och träffa henne, Tomas och "lilla" Draken :)

Satte mig ner och gjorde en lista på saker som måste fixas och det blev ganska så många! Bla måste jag skicka skriftlig uppsägning, tömma och städa lägenheten, få den besiktigad, säga upp el, tv och hyresgästföreningen, fixa förråd/magasinering för alla mina möbler och saker, adressändring mm mm . Gäller att pricka av det man gjort.

Och på tal om förråd, ingen som har lite plats över där jag kan ställa lite möbler och lådor? Mamma och pappa har inte plats för allting och det är ganska så dyrt att hyra på tex Humlans minilager ( mellan 1000-1600 kr/mån för 6-9 kvm), inget jag har lust att betala. Kan tänka mig att ställa lite där och lite där så även om du kanske inte har så mycket plats så är jag intresserad! Med tanke på den årstiden som är på väg så behöver jag ett förråd som inte påverkas av vädret och blir fuktigt. Någon som vet något?

Känns skönt att ha bestämt sig och tagit ett beslut!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0