IKEA

Idagr har jag hjälp Elisabeth med att flytta en byrå från hennes syster hem till henne. Hon bor på fjärde våningen så det är en del trappor men det gick smidigare än väntat, 3 vänder blev det. Då Elisabeth hade sin systers bil passade vi på att ta en tur ut till IKEA som ligger en bit utanför Oslo, tillsammans med 2 vänninor till Elisabeth. I Oslo har IKEA en sak som jag inte har sett i Sverige, de har IKEA- bussar. Dessa är gratis och går från Oslo centrum 2 gånger i timmen, väldigt smidigt!


En annan sak som skiljer IKEA i Oslo från dem som jag vet om i Sverige är öppetiderna som ni kan se här nedan. De är öppet ända tills 23 på vardagar. Tycker jag är kanske lite väl överdrivet, ve är på IKEA och handlar vid 22-23 tiden? De har även öppet ganska sent på helgerna. Men det verkar vara så här för det finns köpcenter inne i stan som är öppna till kl 22 på vardagar. Har jag aldrig sett i Sverige


Det är väldigt smidigt att de har börjat med självutcheck på IKEA,. Om man har max 15 varor kan man välja snabbkassan där man själv scannar in alla sina varor och hur många kassar man ska ha och sedan betalar man med kort. Hur smidigt som helst! Dock är det inte lika smidigt om man gör som jag gjorde idag. Jag lade upp all amina varor, scannade in dem och satte sedan ner kortet i kortläsaren för att inse att jag inte kunde komma ihåg koden till mitt nya norska kort :( En i personalen försökte fixa det på annat vis så det hela slutade med att Elisabeth fick betala för mig med, som tur var hade hon mer pengar på kontot! Jag är mycket tacksam för detta!! Som vanligt har jag problem med att småhandla på IKEA, man hittar alltid någonting annat som man vill ha! Är det någon som kan småhandla på IKEA? Jag köpte en del boxar och så för att kunna hålla ordning på alla mina saker och det blev riktigt bra. I alla fall de jag ska ha i garderoben, får se hur det blir på toaletten. Men det får bli morgondagens projekt för nu ska jag hoppa ner i sängen om en kort stund. God natt alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0