Host host..

Har hostat mig igenom dagen, vilket inte är allt för skönt med en ond hals kan jag tala om! Jädrar vilken skillnad det är i tålamod jämfört med när man mår bra, stackars barn idag.... Efter frukost började vi dagen med badminton, måste säga att 09.20 är fööör tidigt för badminton! Men kul va det, och även idag kände jag att en 7 årings nivå passade mig bra, jag är verkligen ingen sportmänniska. Vilket jag antar alla jag känner redan vet :)

Vid 11 stack Gustav hem till en kompis och då Petter sov mellan 10 och 12 kunde jag dö i soffan ett tag. Försökte att inte titta på golvet som verkligen behövde dammsugas. Det är verkligen hopplöst med alla dessa frökapslar eller vad det nu är som är ÖVERALLT! Man kan inte ha dörren öppen till balkongen utan att de flyger in en massa och har man varit ute en sväng så drar man med sig en massa in. Jag som dammsög så fint i tisdags och idag såg det ut som f** igen. Kan också ha haft att göra med att någon hade lyckats dra med sig en del gräs in ifrån den nyklippta gräsmattan, skulle tro att den skyldiga är Petter. Så det blev till att samla lite energi och ta tag i det lite senare på dagen, som tur är tycker Petter det är hur kul som helst när man dammsuger och sitter och noga följer med i det man gör och extra glad blir han om han sedan får leka lite med den innan man tar undan den! Det blev ingen lekplats idag då energin var ungefär lika med noll så vi fick roa oss med annat istället. Jag fyllde en stor bunke med vatten som jag satte ute på altanen och så tog jag fram vattentåliga leksaker och sedan fick Petter roa sig. Och som han roade sig, han var hur glad och nöjd som helst och hade ett stort leende på läpparna! Särskilt när han tog ut alla leksakerna och bara satt och plaskade med händerna så det skvätte överallt! Det blev väldigt vått men vad gör det när han är så glad? Detta får jag göra om igen om det kommer några fler fina dagar, Hörde idag att det fina vädret ska försvinna i morgon igen, i alla fall här i Oslo. Men det är ju inte ens mitten av augusti ännu så vi får ju hoppas att det kommer mer fint väder!

Såg en stund på en "intressant" realitysåpa igår som i stort sett gick ut på det samma som The Bachelor, bara det att hälften av kvinnorna var i 20 års åldern och hälften i 40 års åldern så att det blev en ålderskamp också. Killen i det hela var 30 år. Måste säga att det inte var någon större skillnade på beteendet på dessa kvinnor, alla var precis lika barnsliga, avundsjuka, elaka,skitsnackades och  tisslandes och tasslandes oberoende av ålder. När programmet slutade igår så var det 2 st runt 20 och 2 st runt 40 som var kvar. Men det var ju inte vilka 40 åriga kvinnor som helst som de hade valt ut, nejdå, de hade tagit de absolut snyggaste de kunde hitta och säkert hälften hade gett naturen lite hjälp på traven. Jag säger absolut inte att kvinnor i 40 årsåldern inte skulle vara snygga och fräscha men de kändes lite utöver de vanliga om man säger så.... Herregud, tänk att jag satt och tittade på sådan skit, och att jag kommer titta på det och andra liknande program igen, det är ju ganska sjukt, har man inget bättre för sig?

Nä nu ska jag ta en sväng ner till butiken och köpa isglass för att kyla ner halsen lite. Har hört att man kan bli botad av alla kurer bara man verkligen tror på dem ( placeboeffekt heter det väl?) och eftersom jag är 100 % säker på att glass botar halsont så är det ju dumt att låta bli :) Kanske skulle köpa mig en kall öl också, det är ju ändå fredag! Det är en av fördelarna i Norge, här kan man köpa öl upptill 4,5 procent i vanliga matbutiker fram till kl 20 på vardagar och kl 14 på lördagar och nästan alla butiker säljer kall öl, direkt från kylskåpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0