Helgen

I fredagskväll var jag barnvakt åt Petter  å Birthe och Dagfinn var på en fest och Gustav var hos en kompis. Innan Birthe och Dagfinn gick så sa de att de skulle vara hemma senast kl 2, troligen runt kl 1. Då jag ändå inte skulle göra något så sa jag att de inte behövde bry sig om tiden, jag var ju ändå här. Tanken var att jag skulle ta med mig babywatchen ooch gå ner till mig och lägga mig så då gjorde ju tiden ingen skillnad. Dock kunde jag inte hitta babywatchen utan fick sitta i soffan uppe där jag kunde höra honom om det var något och klockan blev 01, den blev 02 och den blev 03....då somnade jag i soffan och vaknade igen när de kom hem 03.30 och fick kommentaren " oj sov du?" från en förvånad Dagfinn. Är det så konstigt att jag sov 03.30?

Igår tog jag en skön sovmorgon, efter en sen start tog jag T-banan in till Oslo och gick en sväng där innan jag träffade Elisabeth. Försöker lära mig att hitta inne i Oslo men det är svårt för så snart jag tar T-banan är det så lätt att tappa uppfattningen om riktningar, det är mycket bättre att hålla sig till triken ( spårvagnen) eller fötterna. Får träna lite mer så ska det nog gå bra :) Jag hade ( som vanligt!) en trevlig eftermiddag med Elisabeth med god mat och öl och sedan drog vi hem till henne då hennes kompis som hon delar lägenhet med skulle ha lite folk hemma. Det var en trevlig kväll och det var kul att märka att jag har så mycket lättare att förstå alla nu :) Det är svårare att hänga med och förstå när det är en grupp med människor och alla pratar i munnen på varandra och det är musik i bakgrunden! Men som sagt, det bli enklare! Jag hade sådan tur när jag skulle hem för jag hade inte kollat några buss eller t-banetider ( de går så ofta så det gör jag sällan) men precis när jag kom fram till busshållsplasten så kom bussen och precis när jag gick in på perongen till t-banan så kom tåget, det kallar jag timing!

På agendan idag står städning, tvättning och en långpromenad. Det är väldigt fint väder, dock inte så varmt som det ser ut som! Märks att vi går mot hösten nu...usch usch det är svårt att tänka på hösten då det inte känns som om vi har haft en riktig sommar!

Kommentarer
Postat av: maria

jag tyckte också att jag fick höstfeeling nu igår. känndes lite skumt eftersom jag fortfarande har semester en vecka till. men så himla roligt det är med svamp och blåbärsplockning så gör det inget. saknar dig jätte mkt. när kommer du ner?

2009-08-23 @ 23:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0