Grillning och trolldeg


I går träffade jag Elisabeth som är en av de tjejerna som jag lärde känna i Nicaragua. Hon har varit på semester i Syd Amerika de senaste 2 månaderna så det var kul att se henne igen! Vi träffades hemme i hennes och hennes vännina Ninas nya lägenhet tillsammans med 2 andra tjejer. Vi hade bestämt att vi skulle grilla och precis när vi hade fått ner allting på bakgården där det finns bord, fått tänt grillen och lagt på kycklingen så började det självklart regna och åska, så det var bara att packa ihop allting och gå in och steka färdigt maten.  Efter de spelade vi Alias som går ut på att man ska beskriva ett ord för sina lagkamrater utan att använda just det ordet, ganska så spännande när man inte pratar samma språk måste jag säga men det hela gick bra och mitt lag vann :) Då jag ansågs ha ett "handikapp" så fick vi vara tre på mitt lag så det kan ha haft med det att göra, att vi vann alltså :) Det blev några öl och jag var hemma vid midnatt så jag var ganska så seg i morse!

   

Det var match mellan Norge och Skottlan här igår och när jag tog T-banan in till Oslo igår så var det fullt av män i kilt, såg till och med några som spelade säckpipa! Norge vann med 4-0 så jag undrar om humöret på anhängarna till det skottska laget var riktigt lika glada när de åkte hemifrån matchen som de var när de åkte dit?

Idag har Gustav varit en pina mer eller mindre. Han har sovit lite för lite när han var på hyttetur så han är ganska så trött ,vilket visar sig genom att vara sur och grinig och jag har tappat räkningen på antal gånger som han gick ifrån mig och slog i en dörr idag. Tålamod, tålamod!!! Vi har i alla fall varit vänner till och från och under den tiden har vi gjort leksaker till Petter genom att hälla vatten i tomflaskor, färga det i olika färger och hälla i pärlor som flyter runt när Petter skakar och vänder på dem. Han verkar uppskatta dem och det är kul. Jag har även gjort trolldeg idag som jag färgade blå och jag och Gustav gjorde lite olika figurer som vi torkade i ugnen, de blev så fina så! Petter fick inte vara med med trolldegen för han är i ett stadie där allting hamnar i munnen, och med allting menar jag ALLTING. Har plockat ut en del trolldeg från olika munnar och konsistensen är ganska så äcklig! Petter får prova det lite längre fram.
    

Önskar jag kunde bli fisk från den här förskylningen snart! Jag är fortfarande trött, hostar och snorar. Orkar inte göra någonting ansträngande alls så det får bli en tv- kväll i kväll. 


Kommentarer
Postat av: Fia

Vill också göra trolldegsfigurer!!

2009-08-16 @ 22:05:55
URL: http://stallakarrsvagensex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0