Grått

är rätt ord för att beskriva vädret idag. Himmelen är helt grå och det regnar och regnar och regnar. Väldigt tråkigt och sömnigt!

Har precis lagt Petter och har nu 2 timmar på mig att hitta på något och idag har jag ett projekt. Jag har nämligen hittat en träningscykel ute i förrådet som jag ska flytta in till mig. Tanken är att den ska användas och inte fungera som klädhängare! Enligt Birthe är det en spinningscykel, vet inte riktigt hur det skiljer sig från en vanlig träningscykel men det märker jag väl, får bara hoppas att den inte är för komplicerad. Planen idag är att köra ett första pass på cykeln nu under tiden som lilleman sover. Smidigt att kunna träna mitt på dagen :)

I eftermiddag/kväll är det praktikantträff inne i Oslo. De som anordnar den är Margareta Kyrkan, svenska kyrkan här i Oslo, men de har lovat att det inte ska vara en massa religiösa saker utan man träffas och fikar och pratar och bowlar och liknande. OM det skulle vara så att det börjar med religiösa saker så GÅR JAG, det orkar jag verkligen inte med! Det får räcka med att jag måste hålla god min varje dag vid middag då de i "min" familj sjunger en bordsbön. Jag hoppas ialla fall att det ska bli trevligt i kväll och det ska bli kul att träffa lite folk. Förhoppningsvis finns det några andra praktikanter som inte är 18-19 år utan kanske lite närmare mig i åldern, hoppas kan man ju alltid göra :)

Nej nu ska jag ta mig ut i regnet och få in den där cykeln så jag får se om det är någonting för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0