Första inlägget

Nu har även jag börjat blogga! Hade aldrig trott att det skulle hända men efter att ha fått en del påtryckningar om att det skulle vara intressant att få veta hur jag har det här uppe i Oslo så bestämde jag mig.  Planen är att jag ska skriva om vad som händer mig och hur jag har det.

Jag jobbar,som de flesta redan vet, som barnflicka i Oslo och troligen kommer bloggen handla en hel del om detta. På dagarna har jag hand om lille Petter som är 20 månader, men som i korrigerad ålder bara är 16 månader då han föddes 4 månader förtidigt i vecka 24+1. Detta innebär att han är lite sen i utvecklingen och att han är väldigt infektionskänslig vilket styr de aktiviteter som vi kan göra. Men han e världens charmigaste lilla gutt och vi har kul ihop! Petter har en storebror som heter Gustav och som är 7 år. En charmig och pratglad kille som tillbringar den mesta tiden i skolan och på SFO( fritids) så vi har inte så mycket tid ihop bortsett från nu under sommarlovet.

Idag blir det inget mer skrivet av mig då jag har både ont i halsen, i huvudet, är väldigt trött OCH har mens...suck.. Ska sätta mig och titta på "Dirty Dancing: the time of your life" ,som är en danstävling som utspelar sig på hotellet där själva filmen spelades in och som går på norsk TV3. Bara tre par kvar nu....

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej vännen!

Vilken bra idé, ska bli spännande att följa din tid i norge :)



Kramar

2009-08-06 @ 16:30:07
Postat av: Systerdotter

Börjar ju bra! :)

2009-08-06 @ 16:48:45
URL: http://stallakarrsvagensex.blogg.se/
Postat av: daniel eriksson

ska bli väldigt skoj att följa ditt liv :) kram på dig gumman :P

2009-08-06 @ 17:58:29
Postat av: maria

bra intiativ. jag ska läsa varje dag. jag lovar! :)

2009-08-08 @ 08:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0