Dagen som gått

Vaknade upp med mindre ont i halsen men med mer tät näsa och början till huvudvärk idag. Hoppas verkligen att det stannar vid detta och inte blir en rejäl förskylning, eller ännu värre, svininfluensan. Grannfamiljen( i andra sidan av radhuset) har troligen haft svininfluensan alla 5, de har inte testat sig men deras läkare trodde det var det de hade råkat ut för. De sa att det kändes som en väldigt rejäl förskylning med ont i magnen och resten av kroppen men att det kunde ha varit mycket värre. Jag har bara träffat dem en gång sedan jag kom hit efter min semester och då stod jag långt ifrån dem. Jag ( eller någon annan i "min" familj) får inte få svininfluensan för det skulle vara väldigt tufft för Petter och han hade mycket troligen hamnat på sjukhus då. Vilket vi verkligen inte hoppas han kommer behöva, det räcker med den veckan som han låg inne i juni då han hade fått något som kallas för paravirus.

Men trots förskylningen har vi haft en trevlig dag, jag och pojkarna. Petter sov länge på förmiddagen så jag och Gustav passade på att kolla på film. Sedan har vi varit ute och lekt och det är alltid lika kul med Petter för han är inte så van vid det. så det är mycket för honom att upptäcka. Hittills har han mest fått vara inne på grund av smittorisken och att han verkligen inte får bli kall. Jag har även spelat fotboll med Gustav idag, vet inte när jag gjorde det senast, men kul var det! Att spela mot en 7 åring passar min nivå ganska så bra även om han fick förklara reglerna under tiden. Och jag är säker på att han vinklade dem till sin fördel...eller jag kanske bara är så kass? Kan ju erkänna att jag råkade fälla honom några gånger....men jag är säker på att han inte alls fick så ont som han sa och att det inte alls blev frispark eller vad det nu heter :)

Funderar på att ta med Petter till en lekplats i morgon, skulle tro att det blir första gången för honom. Skulle vara kul! Tänk vad mycket jag som barnflicka får vara med om och som föräldrarna missar!  Den dag jag får barn ska jag verkligen försöka vara hemma så länge som möjligt, inget arbete är mer värt än att se sina barn växa och utvecklas, jobba hinner man med senare. Jag tror verkligen att jag skulle trivas med att gå hemma med mina barn om jag bara såg till att vi kom ut en del så jag får träffat andra vuxna och barnen andra barn och inte som nu, gå hemma i stort sett ensam hela dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0