Bonde söker fru

Igår kväll såg jag på presentationen av de bönder som är med i den norska versionen av Bonde söker fru, Bonderomantikk. Hade jag kunnat tänka mig att a) vara med på TV b) bo på en gård, så hade jag definitivt skickat in ett brev till en av böndena! Klas verkade vara sååå charmig och såg ut som en man ska göra. Han verkade vara mycket händig då han hade byggt hela ladugården själv och nu skulle ge sig på boningshuset . Han sa att  den kvinna han träffade fick välja hur hon ville ha det inomhus så länge han fick som han ville på utsidan, det är en  kompromis jag hade kunnat leva med! Men du kan vara lugn mamma, jag vill varken vara med i tv eller bo på en gård!

Jag känner faktiskt en tjej som var med i den norska versionen för några år sedan. Hon var en av de fyra kvinnor som fick flytta in på gården och hon tyckte det var en intressant upplevelse men att tv-bolaget vinklade allting som de själva ville och fick henne att framstå som en blåst bimbo. Och jag som känner henne kan säga att det är hon inte! Jag förstår ju att tv-bolagen väljer ut och vinklar allting för att det ska bli så intressant som möjligt för tittarna men det är fult att bara framställa någon på ett dåligt sätt om det inte är sant! Tänk så många kändisar som man "hatar" av olika anledningar, bara för att tv-bolaget har framställt dem som dåliga eller elaka personer vilket kanske inte all är sant. Man kanske inte borde tro allt man ser.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0